انتخاب لوازم آرایشی اورجینال

همه به‌خوبی می‌دانیم که لوازم آرایشی همان‌طور که بر زیبایی ظاهری تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند، در سلامت و بهداشت پوست و مو نیز نقش موثری ایفا می‌کنند؛ اما در سالیان اخیر لوازم آرایشی تقلبی با قیمتی ارزان‌تر وارد بازار شده‌اند که در طولانی مدت عوارض بسیاری را از خود به جا می‌گذارند.

شباهت ظاهری این لوازم آرایشی تقلبی به لوازم آرایشی اصل آن‌چنان زیاد است که تشخیص تقلبی بودن آنها را سخت می‌کند. از طرفی با توجه به قیمت ارزان‌تر، مشتریان بیشتری نیز دارند. این درحالی است که این لوازم آرایشی موردتایید سازمان بهداشت جهانی نیستند، مدت زمان کوتاهی روی پوست می‌مانند و حساسیت‌ها یا بیماری‌های پوستی را تشدید می‌کنند؛ بنابراین اگر به فکر سلامت و زیبایی خود هستید، حتما از لوازم آرایشی اصل استفاده کنید.

ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با نحوه تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی آشنا کنیم؛ پس توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید.

 

چرا لوازم آرایشی تقلبی استفاده نکنیم؟

قفسه فروشگاه لوازم آرایشی

لوازم آرایشی تقلبی از مواد اولیه‌ای و یا ترکیباتی ساخته شده‌اند که موردتایید سازمان بهداشت نیستند. این لوازم اگر حرفی برای گفتن داشتند با شکل و ظاهری منحصربه‌فرد خود برند می‌شدند و نیاز به کپی برداری از محصولات اصل نبود.

مشکل دیگر این است که این لوازم اگر هم باعث زیبایی چند ساعته فرد شوند، در بلند مدت مشکلاتی را برای پوست ایجاد خواهند کرد که ممکن است عواقب وحشتناکی داشته باشد؛ بنابراین به هیچ عنوان فریب قیمت ارزان آنها را نخورید، زیرا همین قیمت به‌ظاهر ارزان هم بیشتر از قیمت واقعی این محصولات است و واقعیت تولید و قیمت این محصولات برای ما روشن نیست.

 

در ادامه بخوانید: معرفی انواع ریمل‌ها به‌همراه کاربرد و لیست قیمت هرکدام

 

چگونه لوازم آرایشی اصل را تشخیص دهیم؟

همواره برای خرید لوازم آرایشی اصل ، سعی کنید به فروشگاه‌ها یا وب‌سایت‌های معتبر مراجعه کنید. این فروشگاه‌ها با توجه به اعتباری که کسب کرده‌اند، هیچ‌گاه با فروش اجناس تقلبی برند خود را نابود نخواهند کرد؛ اما حتی در فروشگاه‌های شناخته شده نیز اصول و نکات زیر را فراموش نکنید. شما باید به تمامی نکات زیر دقت کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

انواع مختلف لوازم آرایشی اصل

  • به هرگونه تفاوت قیمتی شک کنید. اگر یک محصول در فروشگاه‌های مختلف با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود، اصل بودن آن زیر سوال می‌رود. هیچ محصول اورجینالی دو قیمت با فاصله اختلافی زیاد ندارد. به قیمت‌های نامتعارف دقت کنید.

 

  • در هنگام خرید لوازم آرایشی به برچسب اصالت آن دقت کنید. بر روی هر محصولی یک بارکد زده می‌شود که بارکدها اطلاعاتی درمورد محصول خواهند داد. از چپ به راست، کشور سازنده، شرکت سازنده، کد منحصر محصول و کد کنترل محصول را از این بارکد می‌توانید پیدا کنید؛ همچنین بر روی بسیاری از محصولات کد QR وجود دارد که از طریق گوشی موبایل و بارکدخوان می‌توانید اطلاعات دقیقی را درمورد محصول دریافت کنید.

 

  • بر روی محصولاتی که مجوز واردات دارند، یک برچسب وجود دارد که دارای یک کد 16 رقمی است. شما می‌توانید با خراشیدن برچسب این عدد را به شماره تلفن ذکر شده بر روی برچسب، پیامک کنید. بعد از ارسال این پیامک، اطلاعاتی مانند: تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نام محصول و شرکت سازنده را دریافت خواهید کرد.

 

  • به کیفیت چاپ روی کالا و بسته‌بندی آن دقت کنید. معمولا محصولات تقلبی امکانات چاپ فوق‌العاده‌ای ندارند و نوشته‌های روی این محصولات با فونت ریز و ناخوانا می‌باشد. پوکه محصولات نیز اغلب از جنس پلاستیک نامرغوب است. همچنین ممکن است درها به خوبی روی پوکه چفت نشوند و این باعث نفوذ هوا به داخل پوکه شود. در محصولاتی مانند ریمل، برس و فرچه را به‌دقت بررسی کنید. زمانی که فرچه از پوکه خارج می‌شود باید کاملا جذب مواد باشد و در عین حال به‌راحتی و با صدایی مانند بازکردن درب بطری چوب پنبه‌ای از پوکه خارج شود.

 

  • قبل از هرکاری می‌توانید به وب‌سایت اصلی محصول مراجعه کرده و عکس محصول را به‌دقت بررسی کنید و در زمان خرید توجه داشته باشید که این محصول با عکسی که دیده‌اید، تطابق دارد. اصلا برای اطمینان بیشتر یک کپی از این عکس را همراه خود داشته باشید.

 

  • دقت داشته باشید که لوازم آرایشی اصل، بوی تند و زننده‌ای ندارند. این محصولات دارای بافت سبکی بوده و بیش از 6 ساعت بر روی پوست، بدون اینکه ماسیده شوند، می‌مانند. ریمل، خط چشم و سایه‌‎ها نیز با توجه به انسجام بالای مواد تشکیل‌دهنده، بر روی صورت پخش نمی‌شوند یا به اصطلاح ساده‌تر، نمی‎‌ریزند. توجه داشته باشید که برای کانتورینگ استفاده از لوازم آرایشی تقلبی، تمامی زحمات شما را به باد خواهد داد.

 

  • به تاریخ انقضاء محصول دقت داشته باشید. حتی اگر یک محصول اصل می‌خرید، تاریخ انقضاء بسیار موضوع مهمی است؛ زیرا محصولاتی که از تاریخ انقضاء آنها گذشته است، دیگر کیفیت سابق را ندارند و ممکن است بوی بد و تندی داشته باشند و باعث حساسی یا بیماری‌های پوستی شوند؛ بنابراین در هنگام خرید توجه داشته باشید که حتما مدت زمان زیادی تا تاریخ انقضاء محصول فاصله دارید؛ زیرا ممکن است محصولات اصل نیز مدت زمان زیادی در گمرک یا فروشگاه مانده باشند و چیزی از تاریخ انقضاء آنها نمانده باشد و یا حتی تاریخ انقضاءشان گذشته باشد.حتی بهتر است به تاریخ تولید نیز دقت داشته باشید؛ زیرا در بسیاری از محصولات تقلبی تاریخ تولید برای آینده می‌باشد!

 

  • در هنگام خرید محصول، آن را در دست بگیرید و انگشت یا ناخن خود را بر روی آن بکشید. معمولا محصولات اصل در بسته‌بندی‌های خود نوشته‌های برجسته‌ای دارند که با ناخن شما از بین نمی‌روند. بسته‌بندی فوق‌العاده یک محصول، کیفیت آن را نشان می‌دهد. محصولات اصل با برندهای مطرح دنیا، از بهترین امکانات و دستگاه‌های مدرن بسته‌بندی استفاده می‌کنند و با کمی لمس این لوازم می‌توانید به اصل بودن آنها پی ببرید.

در ادامه بخوانید: فونداسیون آرایشی چیست؟

 

سخن آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، برای نحوه تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی، راه‌های مختلفی وجود دارد و شما به‌راحتی می‌توانید بهترین محصول را خریداری کنید؛ پس اگر به سلامتی و زیبایی خود اهمیت می‌دهید، قیمت ارزان یک محصول شما را وسوسه نکند! این قیمت‌های ارزان، برای شما گران تمام خواهد شد.

برای خرید لوازم آرایشی اورجینال  با قیمت مناسب کافیست به صفحه اصلی فروشگاه لیمادو مراجعه‌کنید.

  • mahdi
  • اسفند 7, 1399
  • 1190 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه