راهنمای خرید ماسک صورت

دست یافتن به روتین مراقبت از پوست، چندان دشوار نیست اما افزودن ماسک صورت به این روتین می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ممکن است از خودتان بپرسید: «بهترین ماسک صورت برای من چیست؟» یا «چگونه ماسک صورت مناسب را پیدا کنم؟» ما وقتی می‌خواهیم به مردم کمک کنیم تا تصمیم خود را برای انتخاب ماسک صورت بگیرند، همیشه به اصول اولیه راهنمای خرید ماسک صورت باز می‌گردیم و با سؤالاتی مانند «نوع پوست شما چیست؟» یا «هدف شما از مراقبت پوست چیست؟» شروع می‌کنیم. این سوالات به ما امکان می‌دهد، در مسیر درست حرکت کنیم. شما هم اگر به‌دنبال ایجاد یک عادت جدید در روتین مراقبت از پوست خود هستید، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما باشید.

ماسک‌های صورت چطور کار می‌کنند؟

اگر به دنبال گنجاندن ماسک‌های صورت در روتین مراقبت از پوستتان هستید، انتخاب‌های زیادی دارید. این‌که دقیقاً چه چیزی برای شما بهترین است به پوست، ترجیحات و همچنین بودجه شما بستگی دارد. به‌خاطر داشته باشید که اگرچه ماسک‌ها می‌توانند یک درمان سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش باشند، اما موقتی هستند و برای مشکلات پوستی خاص، ممکن است لازم باشد به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

طبق راهنمای خرید ماسک صورت، ماسک‌ها مواد فعال یا رطوبت را در بافت پوست شما نگه می‌دارند. این کار نوعی سد حفاظتی ایجاد می‌کند تا بسته به نوع محصولی که انتخاب می‌کنید، پوستتان لایه‌برداری یا آبرسانی شود. در نتیجه، ماده اصلی ماسک – مانند ویتامین C، رتینوئیدها یا اسید سالیسیلیک – در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری نسبت به سرم یا لوسیون، به عمق پوست شما نفوذ می‌کند.

چگونه بهترین ماسک را برای پوستمان انتخاب کنیم؟

نوع ماسک صورت شما باید به اهداف مراقبت از پوست، نوع پوست و کیفیت محصول بستگی داشته باشد. در ادامه، به چند نکته برای انتخاب بهترین ماسک صورت مناسب برای پوست شما اشاره شده است:‌

نوع ماسک صورت شما باید به اهداف مراقبت از پوست، نوع پوست و کیفیت محصول بستگی داشته باشد.

نوع ماسک

نوع ماسک موردنظرتان را در نظر بگیرید وببینید ترجیح شما چیست؟ آیا می‌خواهید ماسکی داشته باشید که استفاده از آن آسان باشد؟ یا نتیجه کار، برای شما مهم‌تر از راحتی است؟ بر این اساس، انواع مختلفی از ماسک‌های خانگی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید:

ماسک‌های ورقه‌ای

ماسک‌های ورقه‌ای، به‌دلیل سهولت استفاده، خوشایند هستند و اغلب درجات مختلفی از مرطوب‌کننده و آنتی‌اکسیدان را در خود دارند. برای لذت بردن از یک تجربه مطبوع و تقویت اثرات آرام‌بخش ماسک ورقه‌ای، بهتر است آن را در یخچال قرار دهید. برند‌های زیادی این نوع ماسک‌ها را در بازار ارائه کرده‌اند؛ در بین محصولات برند مطرح بیوآکوا نیز این نوع ماسک‌ها مشاهده می‌شوند که از کیفیت و تاثیرگذاری بالایی برخوردارند. شما می‌توانید ماسک ورقه ای بیوآکوا را از صفحه فروشگاه لیمادو تهیه کنید.

ماسک‌های لایه‌بردار

ماسک‌های لایه‌بردار، نسبت به ماسک‌های خاک رس یا ورقه‌ای، آلودگی را در سطح عمیق‌تری، پاک می‌کنند. این ماسک‌ها وقتی روی پوست قرار داده می‌شوند، بعد از چند دقیقه شروع به لایه‌برداری می‌کنند. پس از شستشوی این ماسک، باید از مرطوب‌کننده استفاده کنید

ماسک‌های خاک رس

ماسک‌های ساخته شده از خاک رس، گوگرد یا گل، چربی و آلودگی روی پوست را از بین می‌برند. این نوع ماسک‌ها، پوست را لایه‌برداری می‌کنند.

هیدروژل‌ها

هیدروژل‌ها از نوعی ژل غلیظ با ترکیبات قوی ساخته می‌شوند. آن‌ها برای ماسک دور چشم یا سایر درمان‌های ضدلکه مناسب هستند، زیرا می‌توانند هیدراتاسیون را بهبود بخشند، به‌خصوص وقتی با پپتید کلاژن ترکیب شوند.‌

مواد تشکیل‌دهنده ماسک صورت

طابق اصول راهنمای خرید ماسک صورت، قدم بعدی برای انتخاب ماسک، انتخاب بهترین مواد برای نوع پوست شما است. همیشه باید به‌دنبال محصولاتی باشید که ضدحساسیت، بدون عطر، بدون رنگ و پارابن باشند. سپس در مورد اهداف مراقبت از پوست تصمیم بگیرید و محصولی را انتخاب کنید که می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند:

پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، بهترین ماده‌ای که باید به‌دنبال آن باشید، اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک می‌تواند پوست را مرطوب و جوان کند.

پیری پوست

اگر متوجه خطوط ریز و چین و چروک‌های بیشتری روی پوستتان شده‌اید، یا حتی روی صورتتان رنگدانه‌های زیاد ناشی از نور خورشید ایجاد شده‌، بهتر است به دنبال ماسکی باشید که حاوی ویتامین C باشد. ویتامین C به‌دلیل توانایی در تقویت کلاژن و کمک به محافظت در برابر آسیب‌های خورشید شناخته شده است. استفاده از ماسک حاوی ویتامین C می‌تواند به شما کمک کند تا پوستی درخشان و جوان داشته باشید.

پوست مستعد آکنه

اگر به دنبال مبارزه با آکنه یا لک هستید، ماسکی را انتخاب کنید که از اسید سالیسیلیک به‌عنوان یک ماده فعال استفاده می‌کند. اسید سالیسیلیک التهاب را تسکین می‌دهد و می‌تواند از ایجاد آکنه جلوگیری کند.

پوست مستعد قرمزی و التهاب

ماسک‌هایی که نیاسینامید دارند، می‌توانند سلاح مخفی شما برای تسکین روزاسه یا قرمزی باشند. مطالعات نشان می‌دهد که نیاسینامید یک ابزار خوب برای به حداقل رساندن قرمزی، لکه، خطوط ریز و هایپرپیگمانتاسیون است.

لکه‌های تیره یا رنگدانه

کوجیک اسید با خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود می‌تواند به کاهش ظاهر لکه‌های تیره و رنگدانه‌ها کمک کند. اگر به‌دنبال کاهش آسیب نور خورشید یا تسکین پرپیگمانتاسیون هستید، به‌دنبال ماسکی باشید که حاوی اسید کوجیک یا سویا باشد.

به دنبال محصولات مقرون‌به‌صرفه باشید

طیف گسترده‌ای از ماسک‌های بدون نسخه در دسترس هستند، اما گران‌ترین ماسک‌ها همیشه بهترین گزینه نیستند. به‌جای این‌که به دنبال پرزرق و برق‌ترین یا گران ترین ماسک باشید، روی نیازهای خاص مراقبت از پوست خود تمرکز کنید. حتی اگر شنیده‌اید که دیگران با شور و حرارت، درباره یک برند خاص حرف می‌زنند، ترکیبات تشکیل‌دهنده آن را بررسی کنید، چون این احتمال وجود دارد که بتوانید محصول مشابهی را با پول کمتر در داروخانه یا یک فروشگاه معتبر اینترنتی پیدا کنید.‌

تست انجام دهید

قبل از این‌که محصولات جدید روتین مراقبت از پوست را استفاده کنید، همیشه تست پچ داشته باشید تا مطمئن شوید که پوست شما به ماسک جدید، واکنش منفی نشان نمی‌دهد.

ماسک سیاه برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه و چربی اضافه پوست بسیار مناسب است.

اهمیت شناخت نوع پوست برای خرید ماسک صورت

ممکن است برای شما کاملاً واضح باشد که نوع پوست شما چیست یا ممکن است نباشد! درهرحال، ابتدا پیشنهاد می‌کنیم، نوع پوست خود را تست کنید! صورت خود را بشویید و هیچ محصولی را برای چند ساعت یا یک شب روی پوست قرار ندهید. پس از مدتی صورت خود را لمس کنید یا یک دستمال کاغذی را روی صورتتان فشار دهید و ببینید که کدام نواحی پوستتان چرب است. سپس طبق راهنمای خرید ماسک صورت، ماسک و نوع پوستتان را بیشتر بشناسید.

ماسک صورت برای پوست‌های چرب و منافذ مسدود شده

برای پوست‌های چرب، حذف چربی‌های اضافی و متعادل کردن چربی‌های روی پوست، مهم است. چون پوست چرب معمولا با منافذ مسدود شده مشخص می‌شود، بنابراین باید به دنبال ماسک‌هایی باشید که به از بین بردن ناخالصی‌ها و کاهش چربی اضافی کمک کند.

ماسک خاک رس برای پوست های چرب

ماسک خاک رس برای پوست‌های چرب، عالی است! هنگامی که به‌دنبال انتخاب ماسک مناسب برای خود هستید، خاک رس‌های مختلف زیادی مانند خاک رس راسول، گل رز و خاک رس سبز (بنتونیت) وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. این ماسک‌ها برای بیرون کشیدن عوامل سمی از پوست که می‌توانند باعث مسدود شدن منافذ پوست شوند، موثر هستند و درعین‌حال، چربی اضافی را جذب می‌کنند.

ماسک صورت برای پوست‌های معمولی و مختلط

پیدا کردن محصولات مناسب برای پوست‌های مختلط دشوار است. ماسک‌های خاک رس، نواحی چرب پوست را خشک می‌کنند اما ماسک‌های مرطوب‌کننده می‌توانند باعث ایجاد مشکل در قسمت‌های چرب شوند. بنا به راهنمای خرید ماسک صورت، نکته کلیدی در انتخاب ماسک‌های مناسب پوست‌های مختلط، هیدراتاسیون و تعادل است. بااین‌وجود، علی‌رغم این‌که پوست مختلط پیچیده‌ترین نوع پوست است، ساخت یک ماسک صورت موثر، برای آن آسان است! برای این نوع پوست، ما پیشنهاد می‌کنیم ماسک‌هایی حاوی مخلوطی از مرطوب‌کننده‌های طبیعی و مغذی که تاثیر زیادی روی چربی‌های پوست ندارند، استفاده کنید. به‌عنوان مثال، ماسک عسل طبیعی برای پوست‌های معمولی، مختلط یا حساس، یک انتخاب فوق‌العاده است. ماسک چای سبز ماچا هم می‌تواند برای پوست‌های مختلط مفید باشد.

ماسک صورت برای پوست‌های خشک

اگر احساس می‌کنید از مرطوب‌کننده‌ترین محصولات مجود در بازار استفاده می‌کنید، اما تا پایان روز همچنان احساس خشکی در پوستتان دارید، استفاده از یک ماسک خوب و مغذی می‌تواند بلیط برنده صاف شدن پوست شما باشد. حتی بهتر است گیاهان پودر شده را به ماسکتان اضافه کنید، اما مراقب باشید از مصرف محصولاتی که برای پوست، بیش از حد، خشن یا خشک‌کننده باشد، خودداری کنید. یعنی از ماسکی استفاده کنید که مرطوب‌کننده‌ای غنی و طبیعی داشته باشد. ماسک عسل و نارگیل هم یکی از آن ماسک‌هایی است که به‌طور خاص برای پوست‌های خشک، مناسب است.

دستورالعمل‌های مهم برای استفاده از ماسک صورت

مطابق راهنمای خرید ماسک صورت، صرف‌نظر از نوع پوست شما، فهرستی از دستورالعمل‌های کلی وجود دارد که هنگام استفاده از ماسک صورت باید رعایت کنید:

  • همیشه قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را بشویید. قرار دادن ماسک روی صورت کثیف می‌تواند باعث شود که ناخالصی‌ها در منافذ پوست، به دام بیافتند.
  • پوست خود را خشک کنید اما مالش ندهید. پوست به‌طور طبیعی بعد از جذب مواد ماسک، کمی حساس‌تر خواهد بود.
  • به مدت زمانی که ماسک را استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید. ماسک‌های خاک رس، اگر خیلی خشک شوند، می‌توانند باعث کم‌آبی پوست شوند و آن را بیش از حد خشک کنند یا استفاده بیش از حد از ماسک‌های مرطوب‌کننده، می‌تواند منافذ را مسدود کند.
  • محصولاتی را که برای نوع پوست شما مناسب هستند، استفاده کنید. بعد از ماسک، پوست به سمت جذب بیشتر، گرایش پیدا می‌کند، بنابراین محصولاتی را دنبال کنید که پوست زیبای شما را آن‌طور که شایسته است، تغذیه کنند.

مزایای استفاده منظم از ماسک صورت

ماسک‌های صورت می‌توانند جذب عمیق‌تری نسبت به سایر محصولات مراقبت از پوست داشته باشند و پاکسازی عمیقی را ایجاد کنند، درحالی‌که پاک‌کننده‌های معمولی آن‌قدر به لایه‌های پوست نفوذ نمی‌کنند تا آلودگی را از پوست بیرون بکشند. همچنین، ماسک‌های مختلف صورت می‌توانند نتایج متفاوتی از جمله کاهش منافذ، کاهش قرمزی، کنترل چربی و جوانسازی داشته باشند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به ارائه راهنمای خرید ماسک صورت پرداختیم. ماسک‌های صورت با ایجاد لطافت، تقویت و آرامش برای پوست، می‌توانند گزینه‌ای جذاب برای بهبود پوست شما باشند. بااین‌حال، خرید ماسک صورت گاهی اوقات می‌تواند دشوار و گیج‌کننده باشد. به‌همین دلیل، شناخت نوع پوست و نوع محصولی که نیاز دارید، بسیار مهم است.

  • mahdi
  • مهر 26, 1401
  • 606 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه