راهنمای خرید اسکراب صورت

اگر تا این لحظه هنوز هیچ لایه‌برداری را به روتین مراقبت از پوست‌تان اضافه نکرده‌اید، احتمالاً مزایای زیادی که اختصاصا این محصول برای پوست دارد را از دست خواهید داد. یک روتین استاندارد مراقبت از پوست، شامل مراحل مختلفی از جمله استفاده از اسکراب صورت است که نه تنها آلودگی‌های عمیق را از بین می‌برد، بلکه می‌تواند پوستی درخشان برای شما به ارمغان بیاورد و پوست را آماده پذیرش سایر محصولات مراقبتی مانند سرم‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده بکند. این مقاله، یک راهنمای خرید اسکراب صورت است که با هدف درک بیشتر مزایای استفاده از اسکراب صورت و این‌که چگونه می‌توانید بهترین اسکراب را برای پوست خود انتخاب کنید، تهیه و تدوین شده است. در این مقاله با روش استفاده از اسکراب و فواید آن نیز آشنا خواهید شد.

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت، یک محصول مراقبت پوستی است که برای لایه‌برداری استفاده می‌شود و هدف از طراحی و تولید آن، حذف سلول‌های مرده پوست و کاهش احتمال مسدود شدن منافذ و آکنه است. شواهد تاریخی نشان می‌دهد که انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور از مواد ساینده طبیعی برای لایه‌برداری پوست‌شان استفاده می‌کردند. به‌عنوان مثال، برای سرخپوستان آمریکا، بلال کوبیده و صدف‌های دریایی خرد شده، گزینه‌های محبوبی در این زمینه بوده است. اسکراب‌های طبیعی جدید با موادی مانند تفاله قهوه، شکر، نمک دریایی آسیاب شده، دارچین، عسل، جو، هسته زردآلو یا هلوی آسیاب شده، پوست گردوی آسیاب شده و غیره ساخته می‌شوند. نوع دیگر اسکراب‌ها، حاوی مواد شیمیایی خاصی مانند آلفا، بتا و پلی‌هیدروکسی اسید هستند.

اسکراب با صورت شما چه می‌کند؟

اسکراب‌های صورت، حاوی ذرات درشتی هستند که به لایه‌برداری پوست کمک می‌کنند. هنگامی که از اسکراب صورت استفاده می‌کنید، ذرات آن روی پوست شما ساییده می‌شود و تمام کثیفی‌ها را از منافذ پوست پاک می‌کند. طبق اطلاعات راهنمای خرید اسکراب صورت یک ویژگی دیگر اسکراب این است که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست شما را صاف‌تر و لطیف‌تر می‌کند.

روش استفاده از اسکراب صورت

  • مرحله 1: صورت خود را کاملا با آب بشویید اما آن را خشک نکنید.
  • مرحله 2: مقداری از اسکراب صورت به اندازه یک فندق بردارید.
  • مرحله 3: اسکراب صورت را روی پوست مرطوب‌تان بمالید.
  • مرحله 4: اسکراب را به آرامی و با حرکات دایره‌ای سرانگشتان روی صورت خود بمالید.
  • مرحله 5: همیشه صورت خود را به سمت بالا ماساژ دهید و روی بینی، گونه ها و لب‌های بالایی بیشتر تمرکز کنید.
  • مرحله 6: ماساژ را برای 10 تا 15 ثانیه ادامه دهید.
  • مرحله 7: حالا به سمت گردن و زیر چانه حرکت کنید و 10 ثانیه دیگر ماساژ دهید.
  • مرحله 8: پس از اتمام لایه‌برداری، صورت خود را با آب سرد یا ولرم بشویید.
  • مرحله 9: صورت خود را به آرامی با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید.

انواع اسکراب‌ صورت

در راهنمای خرید اسکراب صورت، دو نوع اصلی اسکراب موجود در بازار تعریف شده است:

  • لایه‌بردارهای فیزیکی: حاوی گرانول و دانه‌های ریزی در فرمولاسیون خود هستند که از آن جمله می‌توانیم به اسکراب پاپایا، اسکراب قهوه، اسکراب شکر، اسکراب زردآلو و اسکراب گردو اشاره کنیم.
  • لایه‌بردارهای شیمیایی: مواد فعال این اسکراب‌ها اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک و غیره هستند و برای افرادی با پوست حساس، ایده‌آل محسوب می‌شوند. اما اگر شما پوست حساسی دارید و از این اسکراب‌ها استفاده می‌کنید، باز هم بهتر است دقیقا از مشکلات پوستی خود مانند روزاسه یا اگزما آگاه باشید. قبل از استفاده از این محصولات، می‌توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید یا یک پچ تست ساده روی پوست خود انجام دهید که حساسیت نداشته باشید.
قبل از خرید اسکراب یا لایه بردار صورت باید نوع پوست خود را بشناسید تا بهترین نتیجه را از لایه بردار دریافت کنید.

چگونه بهترین اسکراب صورت را برای پوست خود انتخاب کنیم؟

طیف متنوع اسکراب صورت برای انواع پوست طراحی شده اما شما برای کسب نتایج موثر و طولانی‌مدت، باید اسکرابی را پیدا کنید که مناسب پوست خودتان باشد. به‌همین دلیل، بهتر است به ادامه توضیحات درباره اسکراب‌های مخصوص پوست‌های مختلف، در راهنمای خرید اسکراب صورت توجه کنید.

اسکراب صورت برای پوست‌های چرب

غدد چربی بیش از حد فعال، روغن سبوم اضافی تولید می‌کنند که منافذ پوست را مسدود می‌کند. بنابراین، افرادی که پوست چرب دارند، باید به‌طور منظم با منافذ بزرگ، جوش‌های سرسیاه و مشکلات آکنه دست و پنجه نرم کنند. اگر این نوع پوست را دارید، به‌دنبال محصولاتی با اسید سالیسیلیک باشید که به‌خاطر فواید ضدآکنه‌اش مشهور است. البته اسکراب صورت قهوه، عسل و بلغور جو دوسر نیز مفید هستند.

اسکراب صورت برای پوست‌های خشک

پوست خشک، فاقد رطوبت است و به‌راحتی پوسته پوسته می‌شود. به افرادی که پوست خشک دارند، توصیه می‌کنیم از اسکراب‌های صورت با پایه کرمی و آبرسان استفاده کنند و در مجموع، به‌دنبال اسکراب‌هایی باشند که مرطوب‌کننده هستند. اسید گلیکولیک یکی دیگر از موادی است که باید در ترکیبات اسکراب این افراد وجود داشته باشد، چون سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و مانع از خشک شدن پوست می‌شود.

اسکراب صورت برای پوست‌های معمولی

پوست متعادل و معمولی، نه خیلی چرب و نه خیلی خشک است و ایرادات کمی دارد. افراد با این نوع پوست باید اسکراب‌هایی را انتخاب کنند که pH متعادلی دارند، زیرا این اسکراب‌ها به آرامی سلول‌های مرده را پاک می‌کنند، بدون این‌که نوع پوست شما را به‌سمت خشکی یا چربی متمایل کنند.

اسکراب صورت برای پوست‌های حساس

افرادی که مستعد قرمزی، خارش و سوزش پوست هستند، در این دسته قرار می‌گیرند. بنابراین، باید به‌دنبال محصولاتی باشند که دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی هستند. زردچوبه، ماست و شکر موادی هستند که می‌توانند برای این پوست‌ها مفید باشند. پروپیلن گلیکول نیز دارای خواص ضدقارچی است.

اسکراب صورت برای پوست‌های مختلط

پوست مختلط، ترکیبی از پوست‌های خشک و چرب است و به‌دلیل همین دوگانه بودنش، انتخاب اسکراب صورت را دشوار می‌کند. یکی از پیشنهادات راهنمای خرید اسکراب صورت برای افراد دارای پوست مختلط، این است که به سراغ لایه‌بردارهای بر پایه میوه بروند.

فواید اسکراب صورت

اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از اسکراب صورت، از بین بردن سلول‌های مرده پوست است. سلول‌های مرده، صورت شما را خشک و کدر جلوه می‌دهند و منافذ پوست را می‌بندند. ازسوی‌دیگر، بدن یک چربی طبیعی به‌نام سبوم تولید می‌کند تا پوست را مرطوب نگه دارد. اما گاهی اوقات تولید سبوم، زیاد می‌شود و چربی ناشی از آن در منافذ پوست شما ذخیره شده و منافذ را می‌بندد. لایه‌برداری چربی، سبوم را از بین می‌برد و با باز کردن منافذ، مانع از ایجاد جوش و آکنه پوست می‌شود.

همچنین، بسیاری از افراد، پولک‌های خشکی روی پوست خود دارند که پوست را به‌شدت پیر و کدر نشان می‌دهد. لایه‌برداری صورت با اسکراب، کمک می‌کند تا از شر پوسته پوسته شدن پوست خلاص شوید و پوست‌تان جوان‌سازی شود. اسکراب صورت به کاهش اسکار آکنه و لکه‌های تیره پوست هم کمک می‌کند و باعث روشن‌تر شدن سایه‌های لک‌ها و زخم‌های قدیمی می‌شود. البته اسکراب‌هایی که دارای مواد روشن‌کننده طبیعی پوست هستند، تاثیرات بهتری دارند.

موهای زیر پوستی، نقش کلیدی در ایجاد جوش دارند و اسکراب صورت، یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از گره خوردن موهای زیر پوستی است. بهتر است اسکرابی را انتخاب کنید که دارای خواص ضدعفونی‌کننده باشد تا از این لحاظ، خیال‌تان راحت‌تر شود. جدا از این موارد، لایه‌بردارهای صورت، با صاف کردن سطح پوست شما، اعتماد به‌نفستان را هم بالا می‌برند.

پوست صورت در مقایسه با پوست سایر قسمت‌های بدن، حساس، نازک‌تر و مستعدتر به آسیب است. مراقبت نامناسب از پوست در کنار آلودگی و چربی می‌تواند این بافت لطیف و ظریف را خشن و کدر کند. اسکراب‌های صورت با تشویق روند نوسازی پوست، بافت آن را بهبود می‌بخشند. علاوه‌براین، اگر پوست لایه‌برداری نشود، محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنید، به‌سختی می‌توانند به پوست نفوذ کنند و به‌همین، دلیل ممکن است به نتایج دلخواه‌تان نرسید. لایه‌برداری صورت با اسکراب، می‌تواند تضمین کند که این محصولات به‌درستی جذب شده و به‌راحتی با پوست شما ترکیب شوند.

اسکراب با باز کردن منافذ و از بین بردن سلول‌های مرده پوست، مانع از ایجاد جوش و آکنه پوست می‌شود.

بهترین زمان برای استفاده از اسکراب صورت چه زمانی است؟

صبح ها بهترین زمان برای استفاده از اسکراب صورت است. پوست انسان، در شب خود را ترمیم می‌کند و در نتیجه، صبح سلول‌های مرده روی پوست باقی می‌ماند. بهترین زمان برای لایه‌برداری صورت مردان، قبل از اصلاح صورت است.

هر چند وقت یک‌بار باید از اسکراب صورت استفاده کنم؟

استفاده از اسکراب صورت، 2 بار در هفته، کافی است. اگر پوست فوق‌العاده چربی دارید، می‌توانید 3 بار در هفته از آن استفاده کنید.

تفاوت بین اسکراب صورت و شستشوی صورت چیست؟

اسکراب‌های صورت می‌توانند سلول‌های مرده پوست را به میزان بیشتری لایه‌برداری کنند و بافت دانه‌ای آن‌ها به‌همین دلیل، طراحی شده است. در مقابل، شوینده‌های صورت، دارای بافت کرمی و صاف‌تری هستند و خاصیت لایه‌برداری ندارند.

سخن پایانی

بر اساس راهنمای خرید اسکراب صورت که در این مقاله برای شما ارائه شد، اسکراب‌ها محصولاتی هستند که باید در روتین پوستی وجود داشته باشند تا جذب سایر محصولات مراقبتی برای پوست، راحت‌تر شود. مزایای استفاده از این لایه‌بردارهای سبک، فراوان است. اسکراب‌ها سلول‌های مرده پوست را از روی صورت شما پاک می‌کنند تا ظاهری درخشان به پوست بدهند. آن‌ها روند نوسازی پوست را تشویق می‌کنند که منجر به بهبود بافت پوست می‌شود و با پاک‌سازی کامل و باز کردن منافذ پوست، شما را از شر چربی اضافی خلاص می‌کنند. اسکراب صورت، اسکارها و لکه‌های تیره روی پوست را کاهش می‌دهد و از رشد موهای زیرپوستی که می‌تواند باعث ایجاد جوش شود، جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید جهت مشاهده مدل‌های اسکراب صورت و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی به صفحه اصلی فروشگاه لیمادو مراجعه کنید.

  • mahdi
  • شهریور 26, 1401
  • 714 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه