ادکلن زنانه

ادکلن مردانه

اسپری زنانه

اسپری مردانه

عطر و ادکلن کودک

استفاده از عطر و ادکلن‌ها آخرین و سریع‌ترین مرحله از زیبایی شما است. عطر و ادکلن‌ها به عنوان ترکیبی از ترکیبات آلی تعریف می‌شوند که رایحه‌های متفاوت تولید می‌کنند. به طور کلی هدف استفاده از عطر و ادکلن، خوش‌بو ساختن بدن است اما برخی عطر و ادکلن‌ها ماندگاری بالایی ندارند و خرید این نوع عطر و ادکلن‌ها، تنها دورریختن هزینه‌هاست و فایده دیگری برای شما ندارد.

عطر‌ها بر اساس غلظت ترکیباتشان در چند گروه دسته‌بندی می‌شوند.

در گروه اول عطرها قرار می‌گیرند که دارای بیشترین غلظت رایحه هستند و در میان عطر و ادکلن‌ها دارای گران‌ترین قیمت هستند. همچنین عطر نسبت به گروه‌های دیگر روغنی‌تر می‌باشد و معمولا نسبت به سایر گروه‌ها مصرف کمتری دارد. عطرها دارای ماندگاری متوسط ۸ تا ۱۶ ساعته می‌باشند.

ادوتویلت، ادوپرفیوم و ادکلن از انواع دیگر عطر و ادکلن‌ها هستند که مخلوطی از الکل و آب و رایحه می‌باشد و معمولا ارزان‌تر از عطرها هستند. ماندگاری این گروه متفاوت می‌باشد و معمولا از ۴ تا ۱۲ ساعت متغیر است. ادوتویلت‌ها که از بقیه ارزان‌تر هستند معمولا برای استفاده روزانه مناسب هستند و غلظت کمتری از بقیه دارند.

در ساخت عطر و ادکلن‌ها از مواد مختفی استفاده می‌شود که اکثراً از طبیعت قابل استخراج هستند. گل‌هایی همچون یاس، میخک، ارکیده و … دارای مواد معطری در ترکیبات خود هستند. از مرکبات چون لیمو، بنفشه یا دانه‌های گیاهانی چون کاکائو در صنعت عطر و ادکلن‌ سازی استفاده می‌کنند. میوه‌ها، چوب برخی درختان مانند سرو و کاج، مشک و … نیز به دلیل این‌ که دارای خاصیت‌های معطر هستند، در ساخت عطر و ادکلن‌ها کاربرد دارند.

با توجه به این که مواد پایه عطر و ادکلن‌ها از طبیعت استخراج می‌شود، این مواد می‌توانند به محیط اطراف تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، عطر و ادکلن‌هایی که در ساخت آن‌ها از رایحه گیاهان بهره گرفته شده، روحیه‌بخش بوده و می‌توانند در محیط اطراف شادابی ایجاد کنند و به بهبود روحیه فرد تأثیر بگذارند یا عطر و ادکلن‌هایی که رایحه آن‌ها برگرفته از چوب‌ها، میوه‌ها و مرکبات می‌باشند، آرامش را در ذهن انسان تداعی می‌کنند.

رایحه‌ها نیز دارای انواع مختلفی هستند و این بستگی به مواد استفاده شده در عطر و ادکلن دارد. خانواده عطر و ادکلن‌ها شامل رایحه‌ها تلخ و تند، شیرین، ملایم، رایحه‌ میوه‌ها، سرد و … می‌باشند که رایحه دلخواه هر شخص بسته مزاج و علاقه خود می‌تواند متفاوت از شخص دیگری باشد.

به طور کلی رایحه عطر و ادکلن‌ها به سه گروه طبع خنک، طبع گرم و طبع معتدل تقسیم می‌شوند که انتخاب از این سه گزینه به مزاج و علاقه فرد مرتبط است.

عطر و ادکلن‌های دارای طبع گرم معمولاً برای استفاده در فصول سرد مناسب‌تر هستند و عطر و ادکلن‌هایی با طبع خنک و سرد به طور معمول برای فصول گرم مناسب‌تر هستند. از عطر و ادکلن‌هایی که طبع معتدلی دارند، می‌توانید در همه فصول استفاده کنید. البته قانون خاصی وجود ندارد که حتما باید عطر و ادکلن‌ها را با توجه به طبع آن‌ها در فصل مناسب آن عطر و ادکلن استفاده کنید.

همه ما می‌دانیم که عطر و ادکلن‌ها ماندگاری‌های متغیری دارند. اما راه‌های ساده‌ای وجود دارند که می‌توانند باعث افزایش ماندگاری عطر و ادکلن‌ها شوند. سعی کنید عطر و ادکلن‌ها  را روی نبض‌های خود اسپری کنید. اگر پوست خشکی دارید، با توجه به این که پس از اسپری عطر و ادکلن به سرعت جذب پوست شما می‌شود، سعی کنید پوست خود را با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، از حالت خشکی خارج کنید. پوست و بدن تمیز نیز می‌تواند در ماندگاری عطر تأثیر داشته باشد.

عطر و ادکلن‌ها دارای سه نت اصلی هستند. پس از اسپری عطر یا ادکلن، معمولاً تا ۲۰ دقیقه اول نت ابتدایی عطر و ادکلن را متوجه خواهید شد که بسیار فراگیر‌تر از سایر نت‌ها می‌باشد. پس از آن به طور تدریجی نت میانی جایگزین نت ابتدایی شده و تا ۶۰ دقیقه بعد از اسپری عطر و ادکلن می‌تواند ادامه داشته باشد. پس از ۶۰ دقیقه، نت میانی رفته رفته جای خود را به نت پایانی که به نت‌های پایه هم معروف هستند، می‌دهد و در نهایت نت پایانی می‌تواند تا ۶ ساعت ادامه‌دار باشد. توجه کنید که این اعداد قطعی نبوده و بسته به عطر یا ادکلنی که استفاده می‌کنید، می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

شما می‌توانید انواع عطر و ادکلن‌های اورجینال، جیبی و شرکتی، با رایحه‌های ماندگار و فراموش نشدنی را از فروشگاه اینترنتی لیمادو با تخفیف‌های ویژه لیمادو تهیه کنید و در کمترین زمان سفارش خود را دریافت کنید. فروشگاه اینترنتی لیمادو دارای نشان اعتماد الکترونیکی بوده و با اطمینان کامل می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

ادامه مطلب