خرید لوازم آرایشی عروس و داماد

درجامعه امروز خرید لوازم آرایشی برای عروس و داماد طبق لیست دیگراز مد افتاده است و عروس داماد‌ها بیشتر بر اساس توانایی اقتصادی، سلیقه و نیازشان، خرید مورد نظرشان را انجام می‌دهند، ولی ما به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه به خرید بروید ، یک لیست از وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید تا هم خرید اضافی انجام ندهید و هم وقت خود را بیهوده تلف نکنید. برای این منظور میتوانید از فهرست  لوازم آرایشی عروس و داماد که ما تهیه کرده‌ایم بهره بگیرید.

 

 

نکات مهم در خرید لوازم آرایشی عروس و داماد

۱- اولین مسئله این است ک باید به  میزان استفاده خود از لوازم آرایش دقت کنید و نسبت به مقدار نیاز و مصرفی که دارید لیست خودتان را آماده کنید.

۲- به صحبت های فروشنده‌ها اصلا  اهمیت ندهید، چرا که آن‌ها غالبا به فکر فروش خودشان هستند نه شما!

۳- از تجربه های اشخاصی که از لحاظ سبک آرایشی‌شان به شما شبیه هستند (مثلا خواهرتان) استفاده  کنید.

۴- ابتدا لوازم  ضروری تر را تهیه کنید و سپس به دنبال لوازمی که شاید نیاز کمتری به آن ها داشته باشید   بروید.

۵- از خریدن لوازم آرایشی که خیلی لوکس هستند خودداری کنید. اولا که همیشه اجناس گران بها بهترین و با کیفیت ترین نیستند و دوما اینکه شما باید از این پس خرید کردن را هم یاد بگیرید و بهترین خرید را انجام دهید ، پس همیشه  اجناس مناسب و باکیفیت را انتخاب کنید و سوما هم اینکه به فکر جیب همسرتان هم باشید!

۶-  معمولا خرید لوازم آرایش برای عروس در ایران با خرید لوازمی مثل چمدان و لباس خواب و… صورت می‌گیرد که البته در صورت تمایل برای اینکه خرید  هوشمندانه‌ای داشته باشید، می‌توانید این کار را به صورت جداگانه از خرید لوازم داماد و کیف و… هم انجام دهید.

انواع مختلف لوازم آرایشی

 

 

لیست لوازم آرایش عروس

در ادامه به معرفی لیستی از مهم ترین لوازم آرایشی که عروس ها به آن نیاز دارند می‌پردازیم.

1- پرایمر

هر قدر هم لوازم آرایش تان ماندگاری بالا داشته باشد، ساعت کاری بلند مدت و آلودگی هوا و تابش آفتاب آن ها را کمرنگ می کند. توصیه ما به شما این است که یک پرایمرِ باکیفیت خریداری کنید  که ماندگاری لوازم آرایش تان را زیاد کند و دیگر لازم هم نباشد که هزینه زیادی برای تهیه لوازم آرایش بادوام بدهید.

 

2- کرم های BB یا CC 

مصرف کرم پودر برای استفاده روزانه سنگین است. توصیه می شود درون کیف لوازم آرایش تان از کرم های بی بی یا سی سی به جای کرم پودراستفاده کنید . این کرم ها در واقع مرطوب کننده های رنگی هستند که  علاوه بر تامین رطوبت پوست تان، دارای اس پی اف هم هستند و در برابر آفتاب هم از پوستتان  محافظت می کنند.

 

3- پالت های ساده سایه چشم

برای تمام آرایش چشم ها چه برای مهمانی های روز و چه مهمانی های شب می توانید از چند کیت پر کاربرد سایه چشم مثل کیت سایه چشم دودی ،صورتی ،خاکی و برنز استفاده کنید و همین ها برای کیف لوازم آرایش تان کافی است. برای خرید پالت های سایه 20-25 تایی  پول خود را هدرندهید چون بیشتر رنگ های آن ها بدون استفاده باقی می مانند. بهترین گزینه برای خرید ، پالت های سایه سه رنگی هستند.

 

4- کرم پودر با رنگ مناسب

اگر چه  کرم پودر برای استفاده روزانه مناسب نیست اما وجود یک کرم پودر خوب در کیف لوازم آرایش برای استفاده در مهمانی ها لازم است. حتما دقت کنید که کرم پودری که انتخاب می کنید متناسب با رنگ پوست تان باشد.

 

5- مداد لب

مداد لب کمک می کند که رژ لب از لب تان بیروننزند و ماندگاری رژ هم بالا برود. پر کاربردترین رنگ ها برای مداد لب صورتی، قرمز، هلویی و قهوه ای هستند.

 

6- رژ لب

دنیایی هم آرایش کنید، بدون رژ لب صورت تان روح ندارد. رنگ های قرمز، ارغوانی و قهوه ای برای همه رنگ های پوستی مناسب است. همچنین می توانید  با ترکیب چند رنگ ، رنگ مورد علاقه خودتان را درست کنید . اگر رنگ پوست روشن دارید می توانید از رنگ های صورتی روشن، قرمز و هلویی استفاده کنید. رنگ های قهوه ای، ارغوانی و هلویی برای پوست های تیره مناسب تر هستند.

 

7- مداد چشم ژله ای

برای نوعروس هایی که سرتان شلوغ است، و وقت کمتری برای آرایش کردن دارید، توصیه می شود به جای خریدن خط چشم مایع، یک مداد چشم ژله ای بخرید. زیرا استفاده از آن آسان تر است .

 

8- سرمه

سرمه لوازم آرایشی است که برای جذابیت چشم های شما به تنهایی کافی است. پیشنهاد ما برای شما این است که رنگ هایی مثل مشکی، سبز ، نوک مدادی و آبیِ سیر خریداری کنید . که هم می توانید جدا جدا از آن ها استفاده کنید و هم آن ها را با هم ترکیب کنید .

 

9- برنزر چندرنگ

برای اینکه بتوانید در تمام طول سال از یک پودر برنزه کننده استفاده کنید یک  پودر چندرنگ را به کیف لوازم آرایش تان اضافه کنید که در فصل زمستان از رنگ های روشن آن روی گونه های تان استفاده کنید، و از رنگ های تیره آن در فصل تابستان برای برنزه کردن  استفاده کنید.

 

10- ریمل

هر رنگ سایه که به چشمانتان زده باشید چه تیره ، چه روشن وبراق با یک ریملِ باکیفیت آرایشتان تکمیل می شود. حتی وقتی بخواهید یک آرایش طبیعی و ساده داشته باشید می توانید فقط سرمه، برق لب و ریمل بزنید. پس ریمل از مهمترین لوازم کیف آرایش تان است.

 

11- بالم لب

لب ها هم مثل صورت به رطوبت احتیاج  دارند. زدن بالم لب قبل از استفاده از رژ لب باعث می شود رژ لب تان ترک نخورد و لب های تان برجسته تر به نظر برسد. بالم لب جزو لوازم آرایشی ای است که عروس خانم ها بیشتر وقت ها آن را از یاد می برند.

 

12- پد آرایشی

برای زدن کرم پودر به جای استفاده از انگشت یا براش توصیه می شود از پد یا اسفنج آرایشی استفاده کنید، در این صورت کرم خیلی خوب روی صورتتان پخش می شود و پوست یکدست تری خواهید داشت. پد آرایشی را در کیف لوازم آرایش تان فراموش نکنید.

 

13- رژگونه دورنگ

رنگ های صورتی و هلویی-خاکی، جز رنگ های پرکاربردی هستند که برای هر نوع آرایشی مناسب هستند. همچنین می توانید رنگ ها را ترکیب کنید تا تناژ رنگی تیره تری بسازید. پولتان را برای خریدن پالت های رنگارنگ بیهوده هدر ندهید و فکر نکنید که با هر رنگ لباسی یک رنگ رژگونه احتیاج دارید. داشتن یک رژگونه دو رنگ در کیف لوازم آرایش شما کافی است.

 

14- لاک ناخن قرمز

لاک قرمز همیشه و با هر لباسی زیبا است. بهتر است لاک قرمز بزنید و روی آن هم تاپ کت بزنید و هر جا که خواستید بروید. از نظر ما  وجود یک لاک قرمز در کیف لوازم آرایش تان کافی است و احتیاجی نیست چند رنگ لاک  را در کیف تان بگذارید.

 

15- آرایش پاک کن

سعی کنید همیشه در پایان روز صورت تان را با یک آرایش پاک کنِ آبرسان پاک کنید. خوابیدن با آرایش باعث می شود پوست تان سریع چروک  شود، جوش بزند و خراب شود. پس در هر شرایطی بودید حتما قبل از خوابیدن صورت تان را پاک کنید.

 

16.انواع برس و شانه مو

 

17. اسپری حالت دهنده مو

 

18. سشوار، اتوی مو، بابلیس

 

19. پک مانیکور و پدیکور

 

20. صابون، شامپو، مسواک، خمیر دندان

 

 

لیست لوازم آرایشی مخصوص داماد

  • لوازم برقی مخصوص اصلاح مثل ماشین ریش تراش و موزن بینی.
  • سشوار و اتوی مو مخصوص مردانه.
  • خمیر ریش و کرم بعد از اصلاح
  • مسواک، خمیر دندان ، شامپو و صابون.
  • کرم دست و صورت و ضدآفتاب
  • انواع برس و شانه مو
  • ادکلن، اسپری و مام
  • نرم کننده مو، ژل مو، واکس مو و اسپری حالت دهنده

مردی در حال تراشیدن ریش های خود

برای آماده کردن لیست لوازم آرایشی عروس و داماد، لازم است ابتدا توانایی خرید و نیاز خود را مد نظر داشته باشید. بیشترعروس و داماد‌ها به این علت که تجربه لازم را ندارند  دچار اشتباه می شوند و گاهی تحت تاثیر فروشنده، لوازمی را می خرند ک اصلا به آنها احتیاجی ندارند؛ برای همین  پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن به خرید،با عروس و دامادهای دیگری در این مورد مشورت کنند و لیست خود را با آنها مقایسه کنند.

 

راهنمای تشخیص لوازم آرایشی اورجینال

امروزه با رونق بازار آرایش، لوازم آرایشی فیک و قلابی زیر قیمت بازار فراوان یافت می شود. به همین دلیل روش تشخیص لوازم آرایشی اورجینال از لوازم فیک کار مشکلی است و لازم است به پاره ای از نکات مهم در این رابطه توجه کرد. با ما همراه باشید.

 

بسته بندی لوازم آرایشی

یکی ازمهمترین روش های تشخیص لوازم آرایشی اصل و اورجینال دقت به نوع بسته بندی آن است زیرا بعضی از آنها چنان حرفه ای کپی شده اند که شاید نتوانید به راحتی تشخیص دهید که آنها تقلبی هستند. بنابراین با توجه به رنگ جعبه ،سایز نوشته ها، وزن و تصویر اصلی آن که در سایت وجود دارد به راحتی می توان فیک بودن آن را متوجه شد. نسخه های تقلبی معمولا سبک تر از نسخه های اصلی محصولات آرایشی هستند.

 

چک کردن بارکد و اطلاعات اصلی لوازم آرایشی

چنانچه 2 یا 3 رقم آخر بارکد با کشوری  که محصول در آن تولید شده یکی باشد یعنی که محصول شما اصل واورجینال است. همچنین قبل از اینکه محصولی را بخرید شماره سریال روی آن را با شماره روی بسته مطابقت دهید تا یکی باشد. و نکته دیگر اینکه ترکیبات محصول حتما روی آن حک شده باشد. بیشتر برندهای آرایشی، اطلاعاتی را به چند زبان متفاوت بر روی محصولاتشان چاپ می کنند. چنانچه اطلاعات نوشته شده روی محصول کوتاه بوده و یا تنها به یک زبان نوشته شده بود،مطمعنا محصولات اصل نیستند.

 

توجه به طیف رنگی لوازم آرایشی

دقت کنید برندهای معتبر و معروف طیف رنگی مختص به خود دارند، این موضوع را در قیاس با سایر برندها و رنگ محصولات شان دقیقا متوجه خواهید شد. سایه چشم، رژلب، رژگونه یا پودرهای صورت را می توان از این دست محصولات به شمار آورد.

 

توجه به بو و غلظت محصولات

یادتان باشد محصولات اصل از هر حیث بی نقص هستند و غلظت زیاد و بافت یکپارچه ای دارند برای مثال در مورد کرم ها، نمونه های واقعی غلظت شان زیاد بوده و هنگامی که از تیوب خارج می شوند، وا نمی روند. در رابطه با رژلب ها نیز بافتشان مخملی با رنگ های جذاب است. در مورد ریمل نیز ریمل های اورجینال بعد از بیرون آوردن فرچه بوی مطبوعی داشته و به  چشمان شما ضرری نمی رسانند. همچنین شکل فرچه و غلظت مایع درون آن را نیز به راحتی می توان تشخیص داد.

 

 

تست کردن لوازم آرایشی

از روشهای دیگر برای تشخیص لوازم آرایشی اصل و اورجینال امتحان کردن محصول قبل از خریدن آن است. توجه کنید رژگونه ها و سایه های اصل در طی روز پاک و پخش نمی شوند و همچنین رژلب ها به نرمی و بسیار روان روی لب کشیده می شوند و باعث خشکی لب ها نمی شوند. ریمل اصل هم نمی ریزد وباعث سیاهی زیر چشم نمی شود.

 

خرید از فروشگاه های معتبر آرایشی بهداشتی

برای اینکه مطمعن باشید جنسی که می خرید اصل واروجینال است حتما به فروشگاه ها ونمایندگی های معتبر بروید و یادتان باشد لوازم آرایشی اورجینال قیمت بالایی دارند و معمولا برای آنها تخفیفی داده نمی شود. برای اینکه از خرید خود مطمعن و آسوده خاطر باشید می توانید از فروشنده  بخواهید گواهینامه کیفیت محصول را در اختیار شما قرار دهد ، چنانچه او از انجام این کار سر باز زد شک نکنید که محصول اصل نیست.

  • mahdi
  • مرداد 9, 1400
  • 1081 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه