رژ لب جامد صورتی در کنار لب

همه با رژ لب آشنا هستیم و می‌دانیم که یکی از چیزهایی که در آرایش از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث زیبایی صورت می‌شود، رژ لب می‌باشد. رژ لب‌ها در دو حالت مایع و جامد وجود دارند و هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود دارند؛ بنابراین اگر بخواهید بدانید که رژ لب مایع بهتر است یا جامد؟ توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید.

ما در این مقاله سعی داریم تا تمامی مزایا و معایب رژلب‌های مایع و جامد را به شما توضیح دهیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

 

رژلب چیست؟

رژلب یکی از لوازم آرایشی است که باعث زیبایی لب‌های شما خواهد شد. رژلب‌ها علاوه بر اینکه با رنگ‌های جذاب خود، لب‌های شما را زیباتر می‌کنند، می‌توانند باعث نرمی، حجیم شدن و یا فرم‌دهی به لب‌ها ‌شوند.

معمولاً رژلب بعد از فونداسیون آرایشی بر روی لب‌ها می‌نشیند و ازآنجایی‌که تأثیر زیادی در زیبایی افراد دارد، باید به‌درستی انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: فونداسیون آرایشی چیست؟

 

رژ لب مایع چه ویژگی‌هایی دارد؟

رژلب‌های مایع، رژلب‌هایی هستند که بیشتر موردپسند جوان‌ها قرار می‌گیرند؛ زیرا چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد و البته دو حالت دارد؛ یا رژلب براق است و یا مات. رژلب‌های مایع براق برای روزهای گرم تابستان، گزینه مناسبی هستند و رژلب‌های مایع مات، ماندگاری بالایی داشته و ساعت‌ها روی لب‌ها می‌مانند؛ اما ویژگی‌های این رژلب‌ها تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود و ازجمله مزایا و معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رژلب مایع به علت ماندگاری بالا، نیازی به تکرار نخواهد داشت و شاید تا 24 ساعت بر روی لب‌های شما بماند؛ بنابراین مقرون‌به‌صرفه است.
  • رژ لب مایع به دندان‌ها نمی‌خورد. روی صورت پخش نمی‌شود و بر روی فنجان نیز مالیده نمی‌شود.
  • اگر لب‌های شما خشک هستند و پوسته‌پوسته می‌شوند، هرگز از رژلب مایع استفاده نکنید؛ زیرا این رژها روی لب شما خشک شده و ظاهر لب‌های شما را خشک و نازیبا نشان خواهند داد.اگر می‌خواهید حتما از رژلب مایع استفاده کنید، باید قبل از ان از اسکراب لب یا ویتامین‌های لب استفاده کنید تا لب‌های شما نرم و آماده زدن رژ لب شوند.
  • رژلب مایع برای استفاده در خارج از محدوده لب مناسب نیست؛ یعنی شما نمی‌توانید با استفاده از این رژلب‌ها برای حجیم نشان‌دادن لب‌ها کار درستی نیست.
  • اگر نیاز به یک آرایش سریع دارید، از رژ لب مایع استفاده نکنید؛ زیرا نیاز به زیرسازی دارد و باید قبل از استفاده از آن از پرایمر لب استفاده کنید.

 

رژلب‌های جامد چه مزایا و معایبی دارند؟

رژ لب جامد تمشکی

رژلب‌های جامد، درخشندگی خاصی دارند که معمولاً افراد را جاافتاده‌تر نشان می‌دهند. برخی از افراد فکر می‌کنند که سن آنها با استفاده از این رژلب‌ها بیشتر نشان داده می‌شود؛ اما در واقع این رژلب‌ها حالت رسمی دارند و برای مجالس و مهمانی‌ها مناسب هستند. از دیگر ویژگی‌های این رژلب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رژلب‌های جامد از موادی مانند موم، روغن‌ها و رطوبت‌رسان‌های بیشتری تشکیل شده‌اند و لب‌ها را نرم و زیبا می‌کنند.
  • این رژلب‌ها هر دو ساعت یکبار باید تمدید شوند؛ بنابراین مقرون‌به‌صرفه نیستند.
  • رژلب‌های جامد پخش می‌شوند، روی دندان‌ها و یا روی فنجان شما را کثیف می‌کنند.
  • برای آرایش‌های سریع، گزینه خوبی هستند؛ زیرا نیازی به زیرسازی ندارند.
  • این رژلب‌ها برای افرادی که لب‌ها پوسته‌پوسته دارند، گزینه مناسبی هستند.
  • این رژلب‌ها نیز در انواع براق، مات، اکلیلی وجود دارند و می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

رژلب مایع بهتر است یا رژلب جامد؟

رژ لب های جامع در کنار رژهای لب مایع

در پاسخ به این سؤال باید گفت که باتوجه‌به ویژگی‌های هر نوع رژ لب، شما باید یکی را انتخاب کنید. رژلب‌های جامد را برای مراسم و مهمانی‌های رسمی انتخاب کنید. همچنین اگر وقت آرایش شما محدود است و یا لب‌هایتان خشک و پوسته‌پوسته‌شده است، بازهم رژلب جامد بهترین انتخاب است؛ اما اگر وقت کافی برای آرایش دارید و می‌توانید زیرسازی‌های لازم را انجام دهید، رژلب مایع انتخاب خوبی است و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

در ادامه بخوانید: وسایل موردنیاز برای کانتورینگ

 

سخن آخر

لوازم آرایشی ارتباط مستقیمی با سلامتی پوست و زیبایی شما دارند؛ بنابراین انتخاب اشتباه شما می‌تواند عواقب خطرناکی برای پوستتان داشته باشد. شما باید بهترین لوازم را انتخاب کنید. همچنین باید از این لوازم به‌درستی استفاده کنید تا بتوانید زیبایی خود را چندین برابر کنید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید لوازم آرایشی

در مورد انتخاب رژلب مایع و جامد نیز قبل از هر چیز به لب‌های خود و خشکی یا نرمی آن دقت کنید. همچنین گرمی هوا و میزان آفتاب نیز برای انتخاب یک رژلب خوب مؤثر است؛ زیرا بسیاری از رژلب‌ها علاوه بر ویتامین‌ها، چربی‌ها و لوسیون‌ها، دارای ضدآفتاب نیز می‌باشند.

 

  • mahdi
  • اردیبهشت 4, 1400
  • 1149 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه