راز داشتن یک آرایش زیبا و ماندگار، استفاده از لوازم آرایشی درجه یک و باکیفیت است، اگر شما مهارت کافی زمان خرید لوازم آرایشی نداشته باشید احتمالا با وجود خرج کردن پول زیاد، در آخر نیز موفق به خرید لوازم آرایشی دلخواهتان نخواهید شد.

در این این مقاله راهنمای جامع خرید لوازم آرایشی آورده شده است، اگر شما نیز علاقه دارید مثل حرفه‌ا‌ی‌ها بهترین لوازم آرایشی را بر اساس نیازتان انتخاب و خریداری کنید، نکات مطرح شده در این مطلب را از دست ندهید!

 

5 نکته ضروری که باید پیش از خرید لوازم آرایشی بدانید

در قدم اول خرید لوازم آرایشی باید یک‌سری از نکات مهم را در نظر بگیرید تا سریع‌تر بتوانید بین محصولات بی‌کیفیت و درجه یک تفکیک کنید و بهترین محصول مورد نیازتان را انتخاب و خریداری کنید.

هنگام خرید لوازم آرایشی باید نکات مهمی را مدنظر داشته باشیم.

1. تاریخ انقضای لوازم آرایشی

زمان خرید لوازم آرایشی به تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنید، لوازم آرایشی که تاریخ مصرف‌شان گذشته است‌، علاوه بر نداشتن کارایی و زیبایی می‌توانند زمینه ساز ایجاد جوش و آکنه روی پوست شما باشند.

2. اصل بودن برند

برند تولید کننده لوازم آرایشی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌شود به هیچ وجه محصولات لوازم آرایشی برندهای فیک و نامعتبر را خریداری نکنید.

3. متناسب بودن رنگ

فرقی ندارد که قصد خرید کدام یک از محصولات لوازم آرایشی را دارید همیشه به تناسب رنگ محصول و پوست‌تان توجه کنید تا زمان استفاده از لوازم آرایشی زیبایی دلخواه مدنظرتان روی پوست شما ایجاد شود.

برای تست رنگ لوازم آرایشی مثل کرم پودر، رژ لب و رژ گونه می‌توانید از مچ دست‌تان برای تست کردن رنگ لوازم آرایشی استفاده کنید.

 

4. توجه به جنس پوست

جنس پوست شما فاکتور مهمی است که زمان خرید لوازم آرایشی باید به آن دقت کنید، اگر جنس پوست شما چرب است باید از لوازم آرایشی کم چرب استفاده کنید و اگر پوست خشکی دارید محصولات چرب برای شما مناسب خواهد بود.

 

5. توجه به سبک آرایش

زمان خرید لوازم آرایشی به سبک همیشگی آرایش پوست صورت‌تان دقت کنید، اگر سبک‌های آرایش تند آسیایی را دوست دارید بهتر است زمان خرید محصولات آرایشی بیشتر رنگ‌های مات و روشن را انتخاب کنید تا لوازم آرایشی که قصد خرید آن‌ها را دارید بیشتر مطابق سلیقه شما باشد.

 

راهنمای خرید محصولات مختلف لوازم آرایشی از ابرو تا ناخن!

محصولات لوازم آرایشی دارای تنوع و گستردگی بسیاری هستند، در ادامه راهنمایی جامع همراه ذکر جزئیات برای خرید هر یک از لوازم آرایشی ارائه می‌شود، اگر تصمیم دارید بهترین لوازم آرایشی را خریداری کنید طبق موارد مطرح شده در ادامه این مطلب، لوازم آرایشی را خریداری کنید.

یکی از نکات مهم در خرید محصولات آرایشی بهداشتی توجه به تاریخ انقصای محصولات است.

راهنمای خرید کرم پودر

پوشانندگی خوب، مهم‌ترین ویژگی یک کرم پودر درجه یک است، برای خرید بهترین کرم پودر، به تناسب رنگ و جنس ساختار آن با پوست خودتان توجه کنید.

اگر پوست چربی دارید، باید کرم پودر مایع مات را جهت پوشش منافذ باز صورت‌تان و از بین بردن درخشندگی آن، استفاده کنید، اگر پوست شما خشک یا طبیعی است هیچ نوع محدودیتی در انتخاب کرم پودر مناسب پوست‌تان نخواهید داشت.

علاوه بر جنس پوست، به رنگ پیش زمینه پوست‌تان نیز زمان خرید کرم پودر دقت کنید، دو رنگ اصلی پیش زمینه پوست صورت، زرد و صورتی کم‌رنگ است، ترکیب کرم پودر و رنگ پیش زمینه، یک نتیجه طبیعی را باید برای شما ایجاد کند.

 

راهنمای خرید پنکک

مهم‌ترین کاربرد پنکک، فیکس شدن آرایش پس از استفاده از کانسیلر و کرم پودر است، زمان خرید پنکک به قدرت پوشانندگی و انسجام بافت آن دقت کنید، فراموش نکنید که پنکک نیز مثل کرم پودر باید با جنس و رنگ پوست شما متناسب باشد تا زمان استفاده از آن، آرایش شما زیبا و جذاب باشد.

اگر پوست چربی دارید مدل پنکک مات را خریداری کنید اما اگر پوست شما نرمال است تمامی سبک‌های پنکک برای پوست شما مناسب خواهد بود و محدودیتی در خرید پنکک نخواهید داشت.

 

راهنمای خرید کانسیلر

کانسیلر، بهترین لوازم آرایشی برای پوشش عیب‌های صورت و شکل‌دهی اجزای مختلف صورت به صورت دلخواه است، این محصول آرایشی به سه دسته بالم، مایع و کرمی تقسیم می‌شود.

مدل‌های بالمی برای پوست‌های خشک مناسب است، مدل‌های کانسیلر مایع نیز برای پوست‌های خیلی چرب مناسب هستند و افرادی که پوست نرمال دارند می‌توانند از کانسیلر کرمی استفاده کنند.

 

راهنمای خرید رژ گونه

استفاده از یک رژ گونه زیبا با رنگ هماهنگ پوست‌تان مهم‌ترین راز داشتن یک آرایش جذاب و ملیح است، زمان خرید رژگونه آرایشی رنگ پوست‌تان را مدنظر قرار دهید، با استفاده از فرمول زیر می‌توانید بهترین رنگ رژ گونه را انتخاب و خریداری کنید.

  1. پوست رنگ پریده: رژ گونه رنگ صورتی یا هلویی
  2. پوست سفید روشن: رژ گونه مسی یا صورتی کم‌رنگ
  3. پوست سبزه: رژ گونه قهوه‌ای یا نارنجی تیره
  4. پوست گندمی: رژ گونه با رنگ تند مثل قرمز و نارنجی

 

راهنمای خرید پرایمر

از پرایمر به عنوان یک پاک کننده قوی جهت پاک‌سازی صورت از آلودگی‌ها و افزایش ثبات آرایش پس از استفاده از محصولات آرایشی استفاده می‌شود، برای خرید بهترین پرایمر بر اساس نوع پوست‌تان و مدل‌های مختلف پرایمر، دست به انتخاب و خرید بزنید.

پرایمر محو کننده

اگر پوست شما پر از جای جوش و لک است، می‌توانید از پرایمر محو کننده برای از بین بردن جای جوش و لک، استفاده کنید، این نوع پرایمر پوست شما را بی‌رنگ‌ورو نشان می‌دهد و باید در کنار آن از یک کرم پودر خوب نیز کمک بگیرید.

پرایمر درخشان‌کننده

چنانکه دوست دارید آرایش شما طبیعی باشد می‌توانید از پرایمر درخشان کننده برای طبیعی ساختن فرایند آرایش پوست‌تان کمک بگیرید.

پرایمر مخصوص پوست با منافذ باز

اصولا پوست‌های چرب، پر از منافذ باز هستند که در طول آرایش ظاهر بدی پیدا خواهند کرد، اگر می‌خواهید که از شر منافذ باز پوست‌تان در زمان آرایش خلاص شوید، این نوع پرایمر را انتخاب و خریداری کنید.

 

راهنمای خرید لوازم آرایشی چشم

مهم‌ترین راز داشتن یک چهره جذاب و زیبا داشتن آرایش چشم حرفه‌ای است، برای پیاده سازی بهترین آرایش برای چشم‌هایتان، تسلط بر قواعد خرید لوازم آرایشی چشم واجب است!

 ریمل

از ریمل چشم برای حجم دهی مژه‌ها استفاده می‌شود، اگر مژه‌های کوتاه و کم حجمی دارید مدل‌های ریمل ژله‌ای حجم دهنده برای شما مناسب است، اگر مژه‌های شما بلند و پر است، ریمل‌های طویل ساده برای شما یک انتخاب ایده آل است.

 

خط چشم

بین مدل‌های خش چشم مدادی، ماژیکی و ژله‌ای مدل ماژیکی برای افراد مبتدی است، اگر مهارت بالایی برای کشیدن خط چشم دارید خط چشم‌های ژله‌ای و مدادی نیز برای شما مناسب است.

زمان خرید خط چشم، به مدل آرایش چشمی که به آن علاقه دارید دقت کنید به عنوان مثال مدل‌های خط چشم گربه‌ای نیاز به خط چشمی با سرتیزوپررنگ دارند اما خط چشم‌های کلاسیک با قلم‌های سرپهن نیز قابل پیاده سازی هستند.

 

مداد چشم

از مداد چشم برای تیره کردن لایه داخلی چشم استفاده می‌شود بهتر است زمان خرید این محصول، مدل‌های چرب با سر ضخیم‌تر را انتخاب کنید تا سلامت چشمان شما زمان به کاربردن مداد چشم به خطر نیفتد.

 

سایه چشم

امروزه مدل‌های آرایش تند و براق مد نیست و اگر دوست دارید آرایش چشم شیک و به‌روزی داشته باشید از سبک‌های سایه چشم مات و روشن استفاده کنید، بهتر است رنگ پوست و سایه چشم‌تان هماهنگی کافی داشته باشد تا زیبایی آرایش چشم شما بیشتر شود.

 

راهنمای خرید لوازم آرایش لب

محصولات اصلی آرایش لب‌ها شامل رژ لب، بالم لب و خط لب است، شما باید بر اساس رنگ و اندازه لب‌تان محصول آرایشی لب مناسب خودتان را انتخاب و خریداری کنید.

رژ لب

مهم‌ترین اصل برای انتخاب بهترین رنگ رژ لب، سبک آرایش شما است، زمان انتخاب این محصول به رنگ کرم پودر و پنکک‌تان دقت کنید تا بهترین ترکیب آرایش را برای خودتان ایجاد کنید.

خط لب

مهم‌ترین کاربرد خط لب، افزایش حجم دور لب و نقشه بندی روی ساختار لب، برای کشیدن بهتر رژ روی لب‌ها است، پیشنهاد می شود همیشه مدل‌های خط لب هماهنگ با رنگ پوست‌تان را انتخاب کنید تا زمان استفاده از رژ لب، خط لب شما زیبایی بیشتری را به لب‌هایتان هدیه دهد.

 بالم لب

بیشتر خانم‌ها از بالم لب، به عنوان یک محصول تقویتی موثر برای افزایش سلامتی و درخشندگی طبیعی لب‌ها استفاده می‌کنند، البته شما می‌توانید از بالم لب، برای طبیعی‌تر کردن رنگ رژ لب نیز استفاده کنید

اگر بدن شما به موادی همچون پارابن و سالیسیلیک اسید حساسیت دارد، ممکن است لب‌تان به بالم لب، حساسیت نشان دهد و بهتر است پیش از استفاده مداوم از این محصول، در ابتدا آن را تست کنید.

 

راهنمای خرید برایش و پد آرایشی

برای پخش کردن حرفه‌ای کرم پودر یا پنکک روی پوست صورت‌تان به خرید پراش و پد آرایشی نیاز دارید، امروزه مدل‌های مختلفی از پد و براش آرایشی در بازار موجود است که شما باید بر اساس نوع لوازم آرایشی و سبک آرایش‌تان بین آن‌ها دست به انتخاب و خرید بزنید.

برای کرم‌ پودرهای مایع و پنکک، پدهای آرایشی حوله‌ای و سیلیکونی گزینه مناسبی هستند، اگر دوست دارید که صورت‌تان را به کمک کانسیلر میکاپ کنید پدهای آرایشی خامه‌ای و مثلثی را فراموش نکنید.

از براش‌های آرایشی برای پخش کردن رژ گونه، سایه و رژ لب استفاده می‌شود،. زمان خرید براش، به سایز آن و محصول آرایشی که بناست از براش برای پخش کردن آن روی پوست صورت‌تان استفاده کنید دقت کنید، سایزهای کوچک براش برای رژ لب و سایه چشم و سایزهای بزرگ‌تر برای میکاپ صورت و رژ گونه مناسب هستند.

 

راهنمای خرید لوازم آرایش ناخن

اگر به فکر خرید لوازم آرایشی هستید، نباید خریداری محصولات آرایشی ناخن را فراموش کنید چون زیبایی ناخن‌ها بخش مهمی از زیبایی استایل شما را تشکیل می‌دهند.

توجه به رنگ پوست یکی از نکات مهم در خرید لوازم آرایشی ناخن می باشد.

لاک ناخن

بهتر است بین لاک‌های پلاستیکی و معمولی مدل‌های معمولی را انتخاب کنید که برای پاک کردن آن نیاز به لاک پاک کن دارید، مدل‌های پلاستیکی با کوچک‌ترین خراشی پاک شده و ماندگاری نخواهند داشت.

لاک‌های مخملی، نئونی، کلاسیکی، ژلی، اکلیکی و هولوگرام از بهترین سبک‌های لاک ناخن هستن، برای انتخاب بین این مدل‌های لاک باید سلیقه‌ خودتان را در نظر بگیرید تا بهترین رنگ و مدل لاک را انتخاب کنید.

لاک پاک کن

پدهای لاک پاک کن‌ به علت داشتن قدرت پاک کنندگی و دردسرهای کم‌تر گزینه بهتری نسبت به استو‌ن‌های لاک پاک‌کن هستند، بهتر است زمان خرید لاک پاک کن‌ مدل‌های بدون عطر حاوی الکل کم‌تر را جهت حفظ سلامتی‌تان انتخاب کنید.

ناخن مصنوعی

در بین جنس‌های مختلف ناخن مصنوعی، مدل ژله‌ای، فایبر گلاس و ژله‌ای بهترین جنس ناخن مصنوعی هستند که شما می‌توانید با خریداری آن‌ها زیباترین ناخن‌ها را برای خودتان ایجاد کنید.

 

راهنمای خرید ریمل و مداد ابرو

اگر ابروهای کم پشتی دارید و می‌خواهید ابروهایتان پرتر نشان داده‌شود می‌توانید به کمک مداد ابرو، تارهای ابرو را در میانه ابروهایتان نقاشی کنید، توجه کنید که رنگ مداد ابرو با تارهای ابروی شما باید دقیقا یکسان باشد تا فرم و حالت طبیعی داشته باشد.

در کنار مداد ابرو از ریمل یا صابون ابرو برای فیکس کردن ابروهایتان استفاده کنید، ریمل‌های ابرو بیشتر در رنگ‌های قهوه‌ای تیره، دودی و سیاه تولید می‌شوند، بهتر است رنگ ریمل ابرو یک درجه از تارهای ابروهای شما تیره‌تر باشد.

در کنار ریمل ابرو از ژل ابرو و صابون ابرو نیز برای مدل‌دهی ابروهایتان می‌توانید استفاده کنید، اصلی‌ترین فرق ریمل ابرو و صابون و ژل ابرو، رنگ داشتن ریمل است و از تمامی این لوازم آرایشی می‌توان برای مدل‌‌دهی ابرو استفاده کرد.

 

سخن پایانی

دیگر لازم نیست زمان خرید لوازم آرایشی نگران خرید محصولات بی‌کیفیت و نامناسب باشید! چون شما می‌توانید به سادگی با کمک نکات مطرح شده در این مقاله با هر بودجه‌ای که در دست دارید، بهترین تجربه خرید لوازم آرایشی را برای خودتان رقم بزنید و لذت ببرید.

  • mahdi
  • آذر 20, 1400
  • 584 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه