کاربردها و موارد مصرف میسلار واتر

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنند، برای پاک کردن آرایش، کافی است صورت‌شان را بشویند، باید بگوییم که در اشتباه هستید! برای هرکاری (از جمله پاک کردن آرایش) راه‌های درست و غلط زیادی وجود دارد و بهترین راه برای پاک کردن آرایش، استفاده از میسلار واتر است. این محصول، از میسل‌ها (مولکول‌های پاک‌کننده چبی) تشکیل شده است که در آب معلق هستند. فلسفه استفاده از میسلار این است که میسل‌ها، می‌توانند آلودگی و چربی پوست را جذب ‌کنند، بنابراین قادرند ناخالصی‌ها را بدون خشک شدن پوست، بیرون بکشند. به‌همین دلیل، میسلار واتر را می‌توانید به‌عنوان شستشودهنده صورت، پاک‌کننده آرایش و آبرسان استفاده کنید.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر، یک محصول مراقبت از پوست چند‌منظوره و محبوب برای افرادی است که در طی روز از ضدآفتاب‌های کرم‌پودری، بی‌بی کرم‌ها و کرم‌پودرها استفاده می‌کنند. این پاک‌کننده حاوی آب تصفیه شده، مرطوب‌کننده‌هایی مانند گلیسیرین و سورفاکتانت‌های ملایم است. هرکدام از این ترکیبات به تنهایی برای پاک‌سازی پوست استفاده می‌شوند، اما در کنار یکدیگر، محصولی قوی و بدون عوارض برای رفع آلودگی از روی پوست می‌سازند. مولکول‌های این سورفکتانت‌های ملایم، با پیوستن به همدیگر، میسل‌ها را تشکیل می‌دهند که نوعی ساختار شیمیایی کروی هستند که به بیرون کشیدن آلودگی و چربی از پوست کمک می‌کنند. میسلارها نه تنها باعث ملایمت و لطافت پوست می‌شوند، بلکه به نحو موثری به پاکسازی منافذ و تقویت پوست کمک می‌کنند. و از همه مهم‌تر این‌که این محصولات، عاری از الکل هستند و باعث هیدراتاسیون پوست می‌شوند. درعین‌حال، میسلار واترها تحریک و التهاب پوست را نیز کاهش می‌دهند و از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

چرا استفاده از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش مهم است؟

در ابتدا ممکن است این‌طور به‌نظر برسد که میسلار واتر، ویسکوزیته‌ای شبیه آب دارد، اما وقتی آن را روی انگشت خود بریزید، متوجه می‌شوید که بافت آن متفاوت از آب است. فایده این محصولات آرایشی، به‌ویژه هنگامی مشخص می‌شود که به سفر رفته باشید یا در مناطق طبیعی یا تفریحی باشید که در آن‌ها آب، به‌راحتی در دسترس نیست. این تکنولوژی در واقع، یکی از اختراعات هوشمندانه بشر برای زمانی است که آب و شوینده برای شستشوی پوست وجود نداشته باشد. علاوه‌براین، یکی دیگر از جذابیت‌های میسلار این است که می‌تواند مانند اکثر پاک‌کننده‌های آرایش، تمام صورت را پاک کند، بدون این‌که اثری از چربی روی پوست باقی بگذارد. بااین‌حال، نمی‌توانید از میسلار واترها انتظار داشته باشید که بتوانند فونداسیون‌های سنگین پوست، گریم‌ها یا آرایش‌های غلیظ چشم مانند ریمل‌های ضدآب را پاک کنند. در این موارد، برای شادابی صورت باید از یک پاک‌کننده آرایش جداگانه استفاده کنید.

ما میسلار واتر را برای افرادی که پوست های خشک و حساس دارند، توصیه می‌کنیم، زیرا بسیار ملایم و آبرسان است. شستشو با آب معمولی و شوینده‌های کف‌کننده می‌تواند باعث پیری پوست شود و مواد شیمیایی خشن را روی پوست برجای بگذارد. این موضوع باعث می‌شود پوست‌های خشک و حساس دچار التهاب شده و دچار کهیر شوند. همچنین، برخلاف بسیاری از تونرها، میسلار واتر حاوی الکل نیست و هرگز روی پوست ایجاد سوزش نمی‌کند.

برای پاک کردن آرایش با میسلار بهتر است از یک یک گلوله پنبه‌ یا پد استفاده کنید تا آلودگی را به‌راحتی جذب کند. اگر پوست چرب دارید، ممکن است میسلارها آن‌طور که می‌خواهید پوست‌تان را تمیز نکنند. به‌همین دلیل، ما به افرادی که پوست چرب دارند یا مستعد آکنه هستند، توصیه می‌کنیم از یک پاک‌کننده سنتی صورت (مانند صابون‌های ملایم یا فوم‌ها) استفاده کنند.

بهترین راه برای پاک کردن آرایش، استفاده از میسلار واتر است

فواید میسلار واتر و کاربردهای آن

میسلار واترها نه تنها پاک‌کننده آرایش پوست‌های حساس هستند، بلکه مزایا و فواید زیادی نیز برای تمام پوست‌ها دارند که در ادامه بیان می‌کنیم:

آبرسانی به پوست با کمک میسلار واتر

اغلب میسلارها دارای ترکیبات آبرسانی مانند گلیسیرین هستند که به حفظ رطوبت پوست از طریق ایجاد یک سد پوستی محافظ، کمک می‌کنند. یک مطالعه نشان داد استفاده از گلیسیرین روی پوست‌های ملتهب و تحریک‌شده در بازگرداندن هیدراتاسیون پوست و افزایش عملکرد سد طبیعی پوست موثر است. از فواید شگفت‌انگیز دیگر گلیسیرین این است که می‌تواند به سرعت بهبود زخم، محافظت در برابر تحریک و بهبود هیدراتاسیون و آبرسانی پوست صورت کمک کند. علاوه‌براین، سورفاکتانت‌های موجود در میسلار واتر، بسیار ملایم  هستند و همین ویژگی، آن‌ها را برای افرادی که پوست خشک دارند، به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.

کاهش آلودگی و چربی پوست به کمک میسلار واتر

میسلار واتر معمولا به‌عنوان یک پاک‌کننده فوق‌العاده برای رفع آلودگی و چربی از روی پوست، مشهور است. میسل‌ها نه تنها در از بین بردن آلودگی و چربی برای شفاف نگه داشتن پوست، موثر هستند، بلکه قادرند با افزایش نفوذپذیری پوست، به پاک‌کننده‌ها اجازه دهند به لایه‌های عمیق‌تر پوست برسند. گلیسیرین هم یکی از آن ترکیباتی است که نفوذپذیری پوست را افزایش می‌دهد و اثربخشی ترکیبات پاک‌کننده موجود در میسلار را بالا می‌برد.

میسلار واتر برای انواع پوست مناسب است

میسلار واتر، صرف‌نظر از این‌که پوست خشک، چرب یا معمولی داشته باشید، یک ترکیب فوق‌العاده و همه‌کاره است که برای هر نوع پوستی مفید به‌نظر می‌رسد و مخصوصا برای کسانی که پوست‌های حساس دارند یا مبتلا به بیماری‌هایی مانند روزاسه یا اگزما هستند، یک مژده فوق‌العاده محسوب می‌شود؛ زیرا عاری از موادی مانند صابون‌ها یا الکل‌هاست که می‌توانند برای پوست تحریک‌کننده باشند. گلیسیرین، هم مثل همیشه نقطه قوت میسلارهاست چون می‌تواند التهاب و تحریک پوست را کاهش دهد.

شفافیت پوست با کمک میسلار واتر

میسلارها می‌توانند به شفاف نگه داشتن پوست به‌خصوص برای کسانی که لک، تیرگی یا منافذ باز روی پوست‌شان دارند، کمک کند. گاهی بسته شدن منافذ، باعث ایجاد جوش و آکنه روی پوست می‌شود که ناشی از تجمع چربی و آلودگی زیر پوست است. این آلودگی‌ها به راحتی با کمک یک تکه پنبه و کمی میسلار واتر، از روی پوست قابل رفع هستند. البته هنوز تحقیقات در مورد اثرات میسلار واترها محدود است، اما تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از یک شستشودهنده ملایم صورت (مانند میسلارها)، می‌تواند به بهبود آکنه و کاهش جوش‌های سرسیاه کمک کند.

راحتی حمل و نقل میسلار واترها

یکی از بهترین مزایای میسلار این است که قابل حمل، سبک و کوچک است و به‌راحتی در کیف دستی جا می‌گیرد. از آن‌جایی که اغلب میسلار واترها به‌عنوان پاک‌کننده آرایش و تونر نیز کاربرد دارند، نیازی به داشتن چند محصول مراقبتی پوست نیست.

میسلار واتر برای افرادی که پوست های خشک و حساس دارند، توصیه می‌شود.

نکات مهمی که باید درباره میسلار واتر بدانید

اگرچه میسلارها اغلب به‌عنوان محصولات مراقبتی چندمنظوره تبلیغ می‌شوند، اما ممکن است برای همه افراد، چنین مزیتی نداشته باشند. پوست همه افراد یکسان نیست و برخی پوست‌ها ممکن است نیاز به محصولاتی دیگر مانند دستمال مرطوب، تونر یا شوینده در کنار میسلار واتر داشته باشد، تا مواد آرایشی به‌خوبی از روی آن‌ پاک شود. افرادی که دارای شرایط پوستی خاصی هستند (مثلا پوست‌های خیلی چرب)، ممکن است برای رفع نیازهای خاص خود به محصولات مراقبت از پوست دیگری نیز نیاز داشته باشند. علاوه‌براین، همان‌طور که گفتیم میسلارها برای پاک کردن آرایش‌های غلیظ و سنگین پوست یا چشم مناسب نیستند. آن‌ها محصولاتی سبک و ملایم‌اند که برای آرایش‌های سبک و ملایم نیز کاربرد بیشتری دارند. اما باید توجه داشته باشید که پاک کردن سطحی آرایش سنگین چشم با میسلار به تنهایی، می‌تواند منجر به بیماری خاصی به‌نام اختلال عملکرد غده میبومین (MGD) شود که با علائمی مانند ناراحتی، خشکی و درد چشم مشخص می‌شود.

سخن پایانی

میسلار واتر یک محصول مراقبتی و پاک‌کننده آرایش‌های سبک است که به‌جای انواع شوینده‌های خشن و کف‌کننده استفاده می‌شود. این محصول، حاوی گلیسیرین است که می‌تواند به آبرسانی پوست کمک کند. همچنین حاوی سورفاکتانت‌هایی است که برای افرادی که پوست خشک دارند، مناسب است. از میسلارها اغلب برای پاک کردن آرایش، آلودگی و چربی روی پوست استفاده می‌شود. برخی از مواد تشکیل‌دهنده این محصول مراقبتی می‌توانند نفوذپذیری پوست را افزایش داده و باعث پاکسازی عمیق پوست و جلوگیری از بروز جوش و آکنه شوند. میسلارها تقریبا برای هر نوع پوستی قابل استفاده هستند و به شفاف شدن پوست کمک می‌کنند.

  • mahdi
  • مهر 27, 1401
  • 628 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه