راهنمای کامل خرید ژل ابرو و مژه

شکل، رنگ، قوس ابرو و فرم آن، می‌تواند کل ظاهر هر فرد را تحت تاثیر قرار دهد. انتخاب بهترین مدل ابرو برای صورت بسیار مهم است و می‌تواند شما را جوان‌تر یا مسن‌تر نشان دهد. اولین قدم برای زیباتر کردن ابروها، فرم دادن به آن‌ها است. از قدیم موچین، قیچی و شابلون به زیباتر شدن قوس ابرو کمک کرده‌اند اما یک محصول نوپای دیگر هم هست که اخیرا توانسته توجه زیادی را در این زمینه به خودش جلب کند. ژل ابرو، یکی از بهترین فرم‌دهنده‌ها برای کسانی است که دوست دارند ابروهایشان پرتر و جذاب‌تر به‌نظر برسد، اما روش استفاده و خرید بهترین و مناسب‌ترین ژل ابرو یا دلیل استفاده از این محصول، چیزهایی هستند که ممکن است ذهن عده‌ای را مشغول کنند. به‌همین دلیل، تصمیم گرفتیم راهنمای کاملی برای خرید ژل ابرو را برای شما تهیه و تدوین کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ژل ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از اکثر محصولات ابرو نسبتا ساده است. ژل ابرو هم یکی از محصولات جدید برای حالت دادن و خوش‌فرم کردن ابروها است. این ژل به مرتب کردن موهای ابرو کمک می‌کند و ابروها را در جای خودشان، ثابت نگه می‌دارد. مکانیسم عملکرد ژل ابرو دقیقاً مانند اسپری مو برای مرتب کردن و حفظ حالت ایمن مدل موها است و برای ابروهای رام‌نشدنی، یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. کافی است ژل را روی ابرو بکشید، ابروها را برس بزنید، و تمام! حالا در آینه نگاه کنید؛ چشم‌های شما جذاب‌تر و فرم صورت‌تان زیباتر به‌نظر می‌رسد.

در راهنمای خرید ژل ابرو به این نکته اشاره شده است که ژل‌های ابرو معمولاً شفاف هستند، ظاهری مانند ریمل دارند و آخرین مرحله در روند تبدیل ابروهای شما به شکل دلخواه به‌شمار می‌روند. ژل را می‌توانید روی ابروهای ساده یا ابروهایی که از قبل با مداد سایه زده شده‌اند، بزنید. این تنها کاری است که برای تکمیل آرایش ابروهای خود باید انجام دهید. بااین‌حال، ژل‌های رنگی ابرو نیز در بازار موجودند و برای ابروهای نازک، روشن یا خاکستری، بهترین تاثیر را دارند. ژل های رنگی ابرو در ایجاد ظاهری طبیعی، افزودن رنگدانه به ابروها و تقویت ابروهای شما نقش دارند. آن‌ها به ضخیم دیده شدن تارهای ابرو کمک می‌کنند و معمولا هزینه زیادی ندارند.

ژل ابرو یکی از محصولات جدید برای حالت دادن و خوش‌فرم کردن ابروها است.

نحوه استفاده از ژل ابرو

حفظ ابروهای زیبا، درخشان، مد روز و خوش‌فرم یک هنر است و بخش مهمی از آرایش‌های ساده محیط کار یا آرایش‌های پرزرق و برق مهمانی‌ها را می‌تواند تشکیل دهد. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید ابروهای خود را اصلاح کنید؛ از بند انداختن گرفته تا برداشتن با موچین، تیغ یا میکروبلیدینگ. همه این روش‌ها به صرف وقت، پول و نگهداری نیاز دارند. فرقی نمی‌کند به میکروبلیدینگ ابرو، مزوتراپی ابرو یا خالکوبی ابرو علاقه‌مند باشید، در هرحال، باید هر بار برای استفاده از این خدمات، مبلغی پرداخت کنید، اما برای استفاده هرروزه از ژل ابرو، کافی است فقط یک‌بار در هر 3 الی 6 ماه، هزینه کنید.

چرا باید روتین ابرو داشته باشیم؟

بر اساس اصول راهنمای خرید ژل ابرو، روتین مراقبت از پوست شما باید اولین قدم روزانه‌تان بعد از بیدار شدن از خواب باشد. داشتن ابروهایی خوش‌حالت نیز بخشی از روتین مراقبتی روزانه برای افرادی است که به زیبایی ظاهر خود اهمیت می‌دهند. بنابراین:

  • ابتدا روتین معمولی روزانه یعنی پاکسازی، تقویت و آبرسانی را انجام دهید.
  • برای مرتب کردن ابروها، از موچین استفاده کنید تا موهایی که حالت خود را از دست داده‌اند و رویش درستی ندارند را بردارید و سپس با کمک برس، ابرو را در جهت رو به بالا شانه کنید.
  • لبه پایینی موهای  ابرو را با مقداری ژل و یک برس نازک مشخص کنید.
  • سپس با حرکات شیب‌دار رو به بالا، ژل را به کل ابرو برسانید.
  • پس از آن، یک برس اسپولی بردارید و ژل را از پایین به بالا به ابروها بکشید تا ابروها طبیعی‌تر به‌نظر برسد.
  • استفاده از ژل رنگی ابرو با یک برس نازک و زاویه‌دار به ضخیم جلوه دادن ابروها کمک می‌کند.
  • یک کانسیلر باید در نواحی خالی ابروها استفاده شود. این تکنیک به جلب توجه بیشتر ابروهای شما کمک می‌کند.
  • حالا مراحل باقی مانده از روتین آرایش خود را کامل کنید.

راهنمای خرید ژل ابرو می‌گوید بهترین راه برای استفاده از این ژل، این است که ابتدا برس را با ژل اضافی اشباع کنید و آن را در جهت مخالف رشد موی ابروها حرکت دهید و سپس ابروهایتان را در جهت رشد، برس بزنید تا نرمی و فرم طبیعی آن‌ها بازگردد.

نحوه انتخاب ژل ابروی مناسب

پیدا کردن ژل مناسب ابرو، ساده نیست ولی مهم است. اگر از ژل نامناسب استفاده کنید، ابروهای شما هرگز طبیعی به‌نظر نمی‌رسند و کدر و شوره‌دار دیده می‌شوند و حتی ممکن است دچار ریزش شوند. همچنین، برای افرادی که از سایه ابرو استفاده می‌کنند، مهم است که ابتدا سایه مناسب و هماهنگ با ابروهایشان را پیدا کنند و بعد اقدام به خرید ژل داشته باشند. چون وقتی سایه مناسب برای ابروهای خود را پیدا کردید، ژل ابرو روی آن، کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد.

اگر به‌طور خدادادی ابروهای پر و خوش‌فرمی دارید، دیگر به چیزی بیشتر از ژل ابروی شفاف نیاز نخواهید داشت، ولی اگر ابروی شما در بعضی قسمت‌ها ریخته یا کم‌پشت باشد، باید ژل ابرو و سایه‌ای پیدا کنید که با رنگ موی طبیعی خودتان همخوانی داشته باشد. تاچ‌آپ طبیعی ابرو و مو یک محصول عالی برای انتخاب است که ظاهری بسیار شبیه به موهای طبیعی دارد و می‌تواند به‌طور موثر روی ابروهای بلوند، قهوه‌ای و قرمز استفاده شود. یادتان باشد وقتی نمی‌توانید بین دو رنگ سایه تصمیم بگیرید، همیشه به سراغ رنگی بروید که یک درجه روشن‌تر است. استفاده از سایه ابروهای خیلی تیره تقریباً همیشه منجر به ایجاد ابروهایی غیرطبیعی می‌شود که شما را مسن‌تر نشان خواهد داد.

برای دستیابی به بهترین نتایج، ضروری است که روال مراقبت از ابرو را با نیازهای خاص خود تطبیق دهید. این امکان وجود دارد که نیاز ابروهای شما (اگر پر هستند) فقط یک شانه سریع با مقداری ژل ابرو باشد تا پس از یک‌بار استفاده از این محصول، یکدست‌تر و براق‌تر به‌نظر برسد. افرادی که از مداد، موم یا پودر برای پر کردن ابروهای خود استفاده می‌کنند، هنگامی که می‌خواهند ظاهر ابروی طبیعی داشته باشند، باید حواس‌شان باشد از ضربات کوتاه استفاده کنند و در مرحله بعد، ژل را با برس روی ابروها به همان روشی که گفته شد، بزنند. ژل ابرو در واقع، به‌عنوان یک ماده نهایی برای تثبیت سایر محصولات ابرو استفاده می‌شود، اما اگر از ژل رنگی استفاده کنید، شست‌وشوی اضافی رنگ در زمان پاک کردن آرایش ابرو را نیز باید درنظر داشته باشید. توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین نکات، طبق راهنمای خرید ژل ابرو این است که زمان ژل زدن، جلوی ابروها را به سمت بالا و دم آن‌ها را به سمت بالا و بیرون بکشید، تا به فرم طبیعی دست پیدا کنید.

انواع ژل ابرو

انواع مختلفی از ژل ابرو با رنگ‌های متنوع برای انتخاب وجود دارد که انتخاب بهترین آن‌ها، به رنگ ابروهای شما بستگی دارد. ژل‌های ابرو معمولاً در لوله‌هایی شبیه به ریمل بسته‌بندی می‌شوند و در دو نوع کلی شفاف و رنگی وجود دارند، اما بعضی از انواع آن‌ها نیز دارای مواد و ترکیبات تقویت‌کننده هستند. در ادامه به انواع ژل‌های ابرو موجود در بازار اشاره می‌کنیم.

ژل ابرو رنگی

اگرچه ژل‌های رنگی، موردعلاقه همه افراد نیستند اما همان‌طور که گفته شد اگر از طرفداران این ژل‌ها هستید، بهتر است از روشن‌ترین رنگ استفاده کنید. یکی از مصرف‌کنندگان ژل ابروی رنگی می‌گوید: «این ژل، خودش بهترین سایه برای ابروهای من است و بسیاری از مردم به من گفته‌اند که به نظر نمی‌رسد روی ابروهایم از محصولی استفاده کرده باشم. آن‌ها فقط فکر می‌کنند که من ابروهای زیبایی دارم، چون من از روشن‌ترین رنگ استفاده می‌کنم.»

ژل ابرو تقویت‌کننده

در برخی از ژل‌های ابرو از فرمول‌های آرام‌بخشی مانند بابونه یا آلوئه‌ورا استفاده شده است. این ترکیبات نه تنها به حالت گرفتن ابروهای شما کمک می‌کند، بلکه باعث تقویت و شادابی تارهای ابرو هم می‌شوند.

ژل ابرو شفاف

با استفاده از ژل‌های شفاف نه تنها می‌توانید به ابروها حالتی طبیعی ببخشید، بلکه متوجه می‌شوید که تارهای ابرو به یکدیگر نچسبیده‌اند و همین باعث جلوه زیبا و کاربرد روزانه و بدون دردسر آن‌ها می‌شود. شستن این ژل از روی ابرو هم بسیار راحت است. بعضی از ژل‌های ابروی شفاف تا هشت ساعت می‌توانند حالت و درخشندگی ابرو را حفظ کنند.

ژل ابرو ضدآب

این ژل، پرکننده ابرو، ضدشوره و مقاوم در برابر آب است و الیاف برس آن، ظاهر پرتری را برای ابرو به ارمغان می‌آورد. کافی است فقط یک‌بار از این ژل ابرو استفاده کنید و بعد می‌توانید بدون نگرانی از تعریق یا شستشوی صورت، به فعالیت‌های عادی خود بپردازید.

ریمل ابرو ژلی

ریمل‌های ابرو با موس ژل رنگی از فرمول اصلی ژل‌های ابرو استفاده می‌کنند. این محصول، همان قوام ریمل را دارد و رنگ، شفافیت و ماندگاری طولانی ژل را به ابروها می‌دهد.

ژل ابرو دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

ژل‌های ابرو حاوی موادی مانند پلیمرها و موم‌ها هستند که باعث فرم‌دهی موهای ابرو و تثبیت آن‌ها می‌شوند.

آیا ژل ابرو به رشد ابروها کمک می‌کند؟

سرم‌ها و ژل‌های ابرو در واقع به ضخیم‌تر یا سریع‌تر شدن رشد ابروها کمک نمی‌کنند. آن‌ها فقط دارای مواد مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده هستند. اگر به دنبال راهی برای حفظ سلامت ابروهای خود هستید، می‌توانید از روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

به‌جای ژل ابرو از چه چیزی می‌توانم استفاده کنم؟

کمی برق لب شفاف و غیرچسبنده برای جایگزینی ژل ابرو کافی است.

سخن پایانی

در راهنمای خرید ژل ابرو به نحوه استفاده از این ژل برای حالت دادن موها و تقویت کردن آن‌ها اشاره شد. ژل‌های ابرو به انواع مختلف رنگی، شفاف، تقویت‌کننده، ضدآب و ریمل‌های ژلی تقسیم می‌شوند.

  • mahdi
  • شهریور 28, 1401
  • 830 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه