تفاوت تونر و میسلار واتر

اگر از طرفداران پر و پا قرص روتین‌‎های مراقبت از پوست هستید، حتما می‌دانید که یکی از گام‌های مهم برای مراقبت از پوست، مرطوب نگه داشتن آن است. در این‌صورت مطمئنا با نام میسلار واتر و تونر هم آشنایی دارید، اما بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند که تفاوت تونر و میسلار واتر چیست و چرا باید از این محصولات استفاده کنند.

اما تونر و میسلار واتر دقیقا چه هستند؟ و آیا جایگزین یکدیگر می‌شود یا فرمولاسیونی کاملاً متفاوت دارند؟ اگر شما جزو آن طرفداران مراقبت از پوست هستید که با این اصطلاحات آشنایی چندانی ندارید و ممکن است تعجب کنید که چرا باید این موضوع اهمیت داشته باشد، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت میسلار واتر و تونر چیست؟

میسلار واتر و تونر، کاربردهای بسیار متفاوتی دارند. میسلار واتر یک محصول بر پایه روغن و آب است که آرایش، چربی و آلودگی‌های صورت را پاک می‌کند و تونر از آب و ترکیبات آنتی‌اکسیدان ساخته شده است که برای متعادل کردن سطح pH صورت استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند میسلار واتر برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه، فوق‌العاده عمل می‌کند و تونر هم می‌تواند برای پوست‌های چرب معجزه کند. هردوی آن‌ها دارای اثرات آبرسانی هستند و برای تقویت و سلامت پوست صورت استفاده می‌شوند، اما هر کدام دارای مزایای اضافی دیگری هم هستند که باعث تفاوت تونر و میسلار واتر می‌شود.

تونر بهتر است یا میسلار واتر؟

این سوال که کدام‌یک از این دو محصول بهتر است، کاملا بستگی به ترجیح شخصی و نوع پوست هر فرد دارد. به‌طورکلی، برخی از انواع پوست به یک محصول بهتر از محصول دیگر، واکنش نشان می‌دهند، درحالی‌که بعضی دیگر از پوست‌ها ممکن است به چند محصول مختلف برای افزودن به روتین مراقبت، نیاز داشته باشند. به‌عنوان مثال، افرادی که پوست مختلط دارند، ممکن است میسلار واتر را ترجیح دهند اما کسانی که پوست خشک و حساس دارند، تونر را برای پوستشان مفید بدانند.

میسلار واتر چیست؟

مبدا میسلار واترها، کشور زیبای فرانسه است. آن‌ها چند دهه است که یکی از محصولات اصلی مراقبت از پوست در اروپا هستند. در واقع، بسیاری از زنان اروپایی، میسلار واتر را برای استفاده روزانه و مراقبت از پوست خود ضروری می‌دانند. این محصول اخیرا در ایران و آمریکا نیز با استقبال زیادی مواجه شده است و اگر شما دنبال‌کننده بلاگرهای پوست و زیبایی یا متخصصان مراقبت از پوست باشید، احتمالاً دیده‌اید که همه آن‌ها گاهی مورد میسلار واتر صحبت می‌کنند. همان‌طور که گفتیم میسلار واتر یک محصول بر پایه آب است که تمام آرایش، چربی‌ها و آلودگی‌هایی را که هر روز روی صورت ما جمع می‌شوند، از بین می‌برد. شما می‌توانید هر روز از میسلار واترها برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید. آن‌ها حتی آرایش ضدآب را هم از صورت شما پاک می‌کنند اما برای استفاده از میسلار واتر لازم نیست حتما آرایش داشته باشید. گرد و غبار موجود در هوا، دود ناشی از ترافیک، قطرات ریز عرق و رادیکال‌های آزاد، از جمله آلودگی‌هایی هستند که به‌طور روزانه روی پوست صورت ما می‌نشینند و منافذ پوست را آلوده می‌کنند. میسلار واتر نه تنها برای پاک کردن آرایش، بلکه برای پاک کردن هر چیز دیگری که در طول روز روی صورت شما جمع می‌شود، عالی است.

آیا میسلار واتر همان تونر است؟

باوجود این‌که تفاوت میسلار واتر با تونر، مشخص است، اما بعضی از متخصصان پوست می‌گویند که می‌توان از آن به‌عنوان تونر هم استفاده کرد. این محصول پوست را تمیز می‌کند اما برخلاف تونر، سطح pH پوست را متعادل نمی‌کند.

میسلار واتر برای چه پوست‌هایی مناسب است؟

متخصصان پوست معمولا میسلار واتر را برای انواع پوست‌های حساس توصیه می‌کنند، چون این محصول فاقد مواد شیمیایی محرک پوست است و چربی طبیعی پوست را هم از بین نمی‌برد. بااین‌حال، برخی از متخصصان پوست به مردم هشدار می‌دهند که از زیاده‌روی در مصرف میسلار واتر جلوگیری کنند، چون باوجود این‌که این محصول، یک پاک‌کننده عالی است، اما راه حلی همه‌جانبه برای شادابی و سلامت پوست به‌شمار نمی‌رود. به‌همین دلیل، متخصصان پوست همچنان توصیه می‌کنند که صورت خود را با شوینده‌ای که برای نوع پوست شما طراحی شده است، بشویید و در کنار میسلار واتر حتما از یک مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید.

 

فواید میسلار واتر

  • یکی از مزایای میسلار واتر، سبک بودن آن است. این محصول، حاوی مواد خشن نیست و اغلب نیازی به آبکشی ندارد زیرا آب، ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن است.
  • میسلارها همچنین حاوی میسل‌هایی هستند که منافذ پوست شما را پاک می‌کنند. از آن‌جایی که میسلارها ترکیبی از روغن و آب هستند، میسل‌ها در آب معلق‌اند و هنگامی که با سطح پوست تماس پیدا می‌کنند، آلودگی را به خود جذب کرده و باعث تمیزی پوست می‌شوند.
  • یکی دیگر از مزایای میسلار واتر، جفت شدن آن با سایر محصولات روتین پوستی است، چون با جذب آلاینده‌ها از پوست، به سایر محصولات اجازه می‌دهند تا عملکرد بهتری داشته باشند.
  • میسلارها حاوی الکل نیستند، درحالی‌که یکی از شکایات عمده در مورد تونرها این است که برخی از آن‌ها حاوی الکل هستند که می‌تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود، اما همه تونرها این‌طور نیستند.

تونر چیست؟

علی‌رغم این‌که میسلار واتر اخیرا به روتین پوستی اضافه شده است، اما تونرها مدت‌هاست در دنیای محصولات مراقبت از پوست، شناخته شده و ضروری بوده‌اند. اما با وجود شهرت و کاربردهای گسترده تونرها، بسیاری از افراد ممکن است از آن‌ها در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنند، بدون این‌که شناخت و درک روشنی از این استفاده داشته باشند. ازسوی‌دیگر، باوجود این‌که تونر را می‌توان برای تمیز کردن عمقی منافذ پوست استفاده کرد، اما این محصول برای پاک کردن آرایش طراحی نشده و باید بعد از میسلار واتر استفاده شود. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستنید که میسلار واتر استفاده نمی‌کنند، متخصصان پوست توصیه می‌کنند قبل از استفاده از تونر از پاک‌کننده آرایش استفاده کنید. برخلاف میسلار واتر، تونرها برای پاکسازی صورت استفاده نمی‌شوند، بلکه کارکرد اصلی آن‌ها بازگرداندن تعادل pH طبیعی صورت است.

فواید تونر

ممکن است از خود بپرسید که با وجود فواید میسلار واترها، آیا وجود تونر برای روتین مراقبت از پوست ضرورت دارد یا خیر، اما قبل از این‌که تونر را کنار بگذارید، اجازه دهید در مورد برخی از مزایای آن صحبت کنیم.

یک تفاوت تونر و میسلار واتر این است که تونرها برای پوست‌های چرب عالی هستند اما چون میسلار واترها حاوی روغن هستند، استفاده روزانه آن‌ها روی پوست‌های چرب می‌تواند باعث ایجاد جوش‌های بیشتر شود، اما تونرها معمولاً این اثر را ندارند. بنابراین افراد دارای پوست چرب باید از استفاده روزانه میسلار خودداری و تونر را جایگزین آن کنند.

تونر سطح pH پوست را متعادل می کند، درحالی‌که میسلار واتر این خاصیت را ندارد. به‌همین دلیل است که بعد از تمیز کردن صورت، اما قبل از مرطوب‌کننده، از تونر استفاده می‌شود. پس از تمیز کردن صورت، تعادل pH پوست از بین می‌رود. شوینده‌ها معمولا پوست را قلیایی‌تر می‌کنند و پوست سعی می‌کند با تولید بیش از حد روغن با این موضوع مبارزه کند. این می‌تواند باعث شود که صورت شما بیش از حد چرب شود، به‌همین دلیل استفاده از تونر بسیار مهم است. چون باعث خنثی شدن pH پوست می‌شود و با اثرات منفی که پوست قلیایی و چرب می‌تواند ایجاد کند، مبارزه می‌کند.

یکی دیگر از مزایای فوق‌العاده تونر این است که حاوی ترکیبات افزودنی زیادی است که می‌تواند برای پوست شما معجزه کند. به‌عنوان مثال، گلیسیرین (یک ماده رایج در بیشتر تونرها)، پوست شما را مرطوب می‌کند و می‌تواند باعث بهبودی سریع‌تر زخم‌ها شود. همچنین، بیشتر تونرها دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند برای پوست شما معجزه کنند. در حالی که ممکن است برخی از این مواد را در آب میسلار بیابید، اما در تونرها بسیار رایج است. تونرهای حاوی ترکیبات گیاهی معمولا حاوی مواد شگفت‌انگیزی مانند اسید گلیکولیک، بابونه و آلوئه‌ورا هستند که پوست را روشن و جوان می‌کند.

سخن پایانی

تونرها برای متعادل کردن سطح pH صورت استفاده می‌شوند اما میسلار واترها معمولا فقط برای پاک کردن آرایش، چربی و آلودگیهای پوست کاربرد دارند. استفاده از میسلار واتر در مقابل تونر (یا استفاده از هردو) در روتین مراقبت از پوست، کاملا به ترجیح شخصی و نوع پوست شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال، اگر پوست حساسی دارید، استفاده از میسلار واتر بهترین کار است اما اگر پوست چرب دارید، تونر ممکن است گزینه بهتری باشد. در نهایت، اگر پوست مستعد آکنه دارید، استفاده از میسلار واتر و تونر، به‌طور همزمان می‌تواند برای صورت شما معجزه کند! اگرچه میسلار واتر یک محصول جدید در روند مراقبت از پوست است، اما در واقع مزایای بسیار خوبی دارد و تونر هم یک محصول کاملا شناخته شده در دنیای روتین‌های پوستی است. علیرغم تفاوت تونر و میسلار واتر، توصیه ما این است که از امتحان کردن آن‌ها نترسید و خودتان بررسی کنید که کدام‌یک برای پوستتان بهتر عمل می‌کند.

  • mahdi
  • شهریور 27, 1401
  • 953 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه