در آرایش کردن لوازم مختلفی مورد استفاده قرار می‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد که حاصل همه آنها زیباتر شدن است. همه افراد در آرایش کردن حرفه ای نیستند و همیشه هم برای آرایش به آرایشگاه نمی روند. افراد غیرحرفه ای برای آرایش کردن، رژ لب جامد، مایع و خط چشم را میشناسند. اما کانسیلر جز آن گروه از وسایل آرایشی است که افراد کمتری آن را در میان لوازم آرایشی خود دارند.در حالیکه استفاده از کانسیلر امروزه از واجبات آرایش است و به اندازه استفاده از فوندانسیون و کرم پودر مهم می باشد. با استفاده از کانسیلر شما می توانید نقاط تیره ، قرمز، رگ ها و جای زخم ها را بپوشانید.

به همین جهت در این مطلب می خواهیم  به زبان ساده برای شما توضیح دهیم که کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد. اگر موارد استفاده آن را بدانید ، قطعا از این پس، این وسیله آرایش جز پر مصرفترین وسایل  کیف آرایش شما خواهد بود.

 

 

کانسیلر چیست؟

این وسیله آرایش در واقع کرم پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که برای پوشش دهی لک ها و یکدست کردن رنگ پوست استفاده می شود. کانسیلرها شامل انواع و رنگهای گوناگونی بوده که هر کدام کاربرد متنوعی دارند.بسته به نوع پوست و مشکلات صورتتان،شاید نیاز باشد که شما بیشتر از یک مدل داشته باشید.

انواع کانسیلر کدام است؟

کانسیلرها شکل های متنوعی  دارند. نوعی از آن بصورت STICK یا ماتیکی است که استفاده از آن بسیار راحت می باشد .کانسیلرهای مایع پرمصرف ترین آنهاست چراکه استفاده از این نوع نیز بسیار آسان بوده و برای اشخاصی که پوست چرب دارند هم مناسب است. اما لازم است  بدانید که نوع مایع آن، کاور چندان بالایی نداردو شکل دیگری وجود دارد که بصورت کرم است . مهم ترین انواع کانسیلر موجود در بازار از لحاظ کاربرد  به شرح ذیل است:

نوعی از آن که مناسب افرادی با پوست نرمال یا خشک است که  بافت جامد و سنگینی دارد و  دارای  پوشانندگی بالایی است.

نوعی دیگر از آنها هستند که برای قسمت هایی که چروک دارند توصیه نمی شود. کاور بالایی دارند و مشابه کرم پودرهای غلیظ هستند که برای  پوشاندن لک های وسیع مانند ملاسما استفاده می شوند.

 

 

مناسب ترین کانسیلر برای رفع تیرگی زیر چشم کدام است ؟

مناسب ترین  ابزار آرایشی برای از بین بردن تیرگی زیرچشم کانسیلر مایع است. برای پوشاندن تیرگی زیر چشم باید از کانسیلری استفاده شود که یک درجه روشن تر از رنگ پوست یا کرم پودر صورت باشد و همین طور بافت آن زیاد چرب نباشد .  کانسیلر دورچشم را باید بعد از کرم پودر استفاده کرد. برای کسانی هم که از  پنکک  استفاده می کنند، بهتر است کانسیلر خود را قبل از پنکک استفاده کنند.

توصیه می شود  کانسیلر زیرچشم را با اپلیکاتور خود آن یا با برس مخصوص زیرچشم بزنیم و آن را  با انگشت پخش نکنیم.

 

 

کانسیلرهای رنگی چه کاربردی دارند؟

کانسیلرهای رنگی برای پوشاندن لک های صورت مورد استفاده قرار می گیرند .  بهترین گزینه برای پوشاندن تناژ قرمز پوست کانسیلر سبز می باشد. مثلا جای جوش یا خود جوش یا هرگونه لک های قرمز پوستی با سبز براحتی برطرف می شود.

کانسیلر زرد نیز در نقاطی استفاده می شود که لک های قهوه ای وجود دارند.توصیه می شود اشخاصی که تیرگی زیر چشمشان زیاد است حتما نوع زرد آن را در کیف لوازم آرایش خود داشته باشند.

نوعی دیگر از کانسیلرها وجود دارند که بنفش هستند و معمولا  استفاده ی کمتری دارند و فقط در کیف لوازم آرایش افرادی که خیلی حرفه ای و بدون نقص آرایش می کنند یافت می شود. در سالن های آرایش بنفش زمانی استفاده می شود که تناژ رنگ پوست صورتشان زرد است یا کبودی بر روی صورتشان دارند.

در پایان کانسیلر نارنجی که مختص افرادی است که پوست سبزه ای دارند و این نوع رنگ به پوستشان رنگ شیکی می دهد.

 

 

نحوه استفاده از کانسیلر

همواره باید به این نکته اذعان داشت که  این ابزار آرایشی جایگزین کرم پودر نیست بلکه  همراه با کرم پودر استفاده می شود. چنانچه پوست خشکی دارید، به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه شروع به آرایش کنید ، از یک مرطوب کننده یا پرایمر آبرسان مناسب استفاده کنید. برای کسانی که پوستشان منافذ باز دارد، بهتر است از پرایمرهای مخملی استفاده کنند تا مراحل بعدی آرایش روی صورتشان خوب بنشیند. سپس از کانسیلر برای پوشش دهی لک ها و تیرگی های صورتشان استفاده کنند و  بعد از آن کرم پودر بزنند.

 

 

کاربردهای کانسیلر

علاوه بر مواردی که در ابتدای مقاله ذکر شد، کانسیلر کاربردهای دیگری نیز دارد که به زیبا شدن هر چه تمام‌تر صورت کمک می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای کانسیلر را معرفی می‌کنیم.

 

1) جلوگیری از ریختن سایه چشم

یکی از مهمترین کاربردهای کانسیلر جلوگیری از ریزش سایه زیر چشم است. به این منظور قبل از استفاده از سایه چشم  ابتدا پلک پشت چشم را با کانسیلر بپوشانید و سپس از سایه چشم استفاده کنید. در نهایت  برای جلوگیری از چین خوردن سایه و ایجاد یک زمینه صاف و یک دست برای سایه، می توانید مقداری کانسیلر روی تمام سطح پلک بزنید و سپس از سایه استفاده کنید. کانسیلر برای پنهان کردن پف دور چشم ناشی از بی خوابی نیز بسیار موثر است.

 

2) کاور خطاهای آرایشی

چنانچه خط چشم تان را اشتباه کشیده اید ، می توانید به جای پاک کردن آن و جلوگیری از سیاه شدن چشم از کانسیلر استفاده نمایید و اشکالات آن را تصحیح کنید.

 

3) استفاده از کانسیلر برای کانتور کردن ابروها

برای کانتور کردن ابروها  هم می توانید از کانسیلر استفاده کنید تا ابروها برجسته تر و زیباتر شوند. برای این کار به بالا و پایین قسمت انتهایی ابروهای خود کانسیلر یک درجه روشن تر از رنگ پوست خود را بزنید.

 

4) استفاده از کانسیلر برای پوشاندن جای جوش روی بدن

برای اینکه جای جوش را روی بدن خود  پنهان کنید ، از یک کانسیلر متناسب با رنگ پوست استفاده نمایید و جوش ها را بپوشانید و سپس روی آن پودر فشرده بزنید و آن را محو نمایید.

 

5) استفاده از کانسیلر برای آرایش لب

برای تثبیت رژلب و ماندگاری آن تمام قسمت های لب را به کانسیلر آغشته کنید و بعد از آن خط لب و سپس رژلب بزنید . برای اینکه رژ لب نریزد و لب ها حالت زیباتری داشته باشند مرزهای خارجی لب خود را مشخص کنید و پس از زدن رژلب با یک کانسیلر نوک تیز، خطوطی را خارج از خط لب اصلی بکشید و به خوبی فید کنید.

وقتی قبل از زدن رژ لب کانسیلر می زنید سبب می شود رنگ پوست لب خنثی شده و رنگ اصلی رژلب را بهتر روی لب ها مشاهده کنید.

 

6) استفاده از کانسیلر به عنوان مرطوب کننده رنگی

اگر می خواهید یک مرطوب کننده رنگی سبک داشته باشید  می توانید یک قسمت از کانسیلر را با دو قسمت مرطوب کننده مخلوط کنید و سپس به دست و صورت تان بزنید.

 

7) استفاده از کانسیلر برای تیز تر کردن خط چشم گربه ای

اگر می خواهید  به راحتی خط چشم بکشید و در کار خط چشم مایع مشکل دارید و همیشه خط چشم هایتان تمیز از آب در نمی آید می توانید برای تمیز و صاف کردن و تیز کردن خط چشم خود از کانسیلراستفاده نمایید تا یک خط چشم زیبا و تمیز به دست آورید.

 

8) استفاده از کانسیلر برای پوشاندن قرمزی اطراف بینی

افرادی که کناره های بینی آنها  قرمز است ، برای پوشاندن قرمزی اطراف بینی کمی کانسیلر را به اطراف بینی می زنند و سپس با پد آن را فید می کنند.

 

9) استفاده از کانسیلر برای هایلایت کردن

برای هایلایت کردن می توانید از کانسیلر استفاده نمایید . با کانسیلر می توانید گونه های خود را برجسته نمایید ، برای این کار روی استخوان های گونه از کانسیلری که یک الی دو شماره روشن تر از رنگ پوست تان است استفاده کنید.

همچنین می توانید با استفاده از کانسیلر و زدن آن به گوشه های داخلی چشم، زیر استخوان ابرو، روی استخوان بینی و بالای لب چهره خود را زیباتر نمایید و صورت خود را هایلایت کنید.

 

10) استفاده از کانسیلر برای پف نقاط مختلف صورت

اگرقسمت های مختلف صورت مانند:زیر چشم و … دچار پف و ورم شد ، برای اینکه پفشان کمتر دیده شود ابتدا روی آنها مقداری هایلایتر می زنیم تا هاله ای از نور ایجاد کند، سپس از کانسیلر استفاده می کنیم.

 

11) استفاده از کانسیلر برای رفع کبودی زیر چشم

برای پنهان کردن کبودی زیر چشم و جوان و جذاب به نظر رسیدن چهره به کانسیلر نیاز دارید، برای رفع کبودی زیر چشم، کانسیلر را به صورت مثلثی زیر چشم بزنید و آن را محو کنید تا زیر چشم و پوست صورتتان یک دست و یکنواخت به نظر بیاید.

 

12) استفاده از کانسیلر برای پوشاندن ماه گرفتگی و تتو

برای محو کردن  ماه گرفتگی و یا تتو و خالکوبی های تکراری و کسل کننده ، مقداری کانسیلر را روی آنها بزنید تا آنها کم رنگ و یا محو شوند.

 

13) استفاده از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی اطراف لب

برخی از افراد اطراف دهان و لب هایشان  تیره می باشد و به همین علت زیبایی چهره آنها کمتر به چشم می آید. برای از بین بردن  تیرگی اطراف دهان و لب ، کمی کانسیلر به اطراف دهان و حتی روی لب ها بزنید تا لکه محو شود.

 

در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع کانسیلر و کاربرد هر کدام بپردازیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به زیباتر شدن چهره‌تان کمک کند. برای خرید انواع کانسیلر و سایر لوازم آرایشی نیز می‌توانید به قسمت فروشگاه سایت لیمادو مراجعه کنید.

  • mahdi
  • مرداد 9, 1400
  • 1257 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه